سه‌شنبه 16 بهمن 1403 - 15:09

کد خبر 796173

چهارشنبه 17 بهمن 1403 - 21:01:00


پنج جایگزین برای مرسدس بنز G کلاس، از دیفندر تا لکسوس LX600


پدال/ هرچند مرسدس بنز G کلاس توانایی‌های آفرود را در کنار تجمل ارائه می‌کند، خودروهای دیگری هم هستند که همین کار را با قیمت کمتری انجام می‌دهند.

مرسدس G کلاس یا G واگن، در سال ۱۹۷۹ به‌عنوان خودرویی نظامی متولد و چند دهه بعد به خودرویی بی‌رقیب در کلاس خود تبدیل شد. این خودرو می‌تواند از شیب صد درصد بالا برود، شیب جانبی تا ۳۵ درجه را تحمل کند و تا عمق ۷۰ سانتی‌متری آب حرکت کند. بااین‌حال، G کلاس با قیمت پایه ۱۴۹,۴۰۰ دلار، خودروی بسیار گران‌قیمتی است. با این رقم، مدل G550 ارائه می‌شود که به یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت مجهز است. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند، باید سراغ نسخه G63 با پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو و ۵۸۵ اسب بخار قدرت بروند که قیمت پایه ۱۸۷,۲۵۰ دلاری دارد؛ اما آیا می‌توان جایگزین‌های ارزان‌تری برای G کلاس پیدا کرد؟ خودروهایی که ترکیبی از توانایی‌های فوق‌العاده آفرود، کابین لوکس و تصویری سطح بالا را ارائه کنند؟ خودروهایی که در ادامه خواهید دیدید می‌توانند جایگزین‌هایی با شرایطی که گفتیم باشند.

لندروور دیفندر
قیمت پایه: ۵۸,۵۲۵ دلار

دیفندر از لحاظ توانایی‌های آفرود نزدیک‌ترین گزینه به G کلاس محسوب می‌شود. این خودرو سابقه‌ای طولانی در بیراهه نوردی دارد و در نسخه امروزی، توانایی‌های آفرود سنتی را با ویژگی‌های لوکس دیگر ساخته‌های لندروور ترکیب کرده است. دیفندر هم‌اکنون در نسخه‌های دودر ۹۰، چهاردر ۱۱۰ و چهاردر ۱۳۰ کشیده عرضه می‌شود. لیست پیشرانه‌های این خودرو از ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت آغاز می‌شود و با ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت، ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۳۵ اسب بخار قدرت ادامه میابد. قیمت دیفندر از ۵۸,۵۲۵ دلار برای مدل پایه دودر آغاز می‌شود و به ۱۷۰ هزار دلار در نسخه پرچم‌دار اوکتا ادیشن وان می‌رسد که وارد قلمروی G کلاس می‌شود.

لکسوس LX600
قیمت پایه: ۱۰۶,۸۵۰ دلار

شاسی‌بلند پرچم‌دار لکسوس هم رویکردی مشابه G کلاس دارد یعنی ارائه تجمل بدون قربانی کردن توانایی‌های آفرود. ویژگی‌هایی مثل داشبورد چرمی، تریم چوبی و تودوزی چرمی سطح بالا، تجربه رانندگی آرام و راحتی را در LX600 فراهم می‌کند درحالی‌که امکان سفارش ویژگی‌های لوکس دیگری هم وجود دارد. زیر کاپوت این لکسوس توانمند یک پیشرانه ۳.۴ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به دیفرانسیل مرکزی و سپس هر چهارچرخ منتقل می‌شود. برای رهایی از موقعیت‌های سخت آفرود نیز ژاپنی‌ها برای شاسی‌بلند لوکس خود گیربکس کمکی ضریب سنگین را تدارک دیده‌اند. هرچند قیمت LX600 با اختلاف زیادی ارزان‌تر از G کلاس است ولی هنوز بالای صد هزار دلار است. قیمت این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی از ۱۰۶,۸۵۰ دلار آغاز می‌شود.

رنجروور
قیمت پایه: ۱۰۷,۹۰۰ دلار

یکی دیگر از ساخته‌های لندروور هم در این لیست حضور دارد. رنجروور از سال ۱۹۷۰ در بازار حضور دارد و پیشینه‌ای پرافتخار دارد. رنجروور آن‌قدر فوق‌العاده است که به اولین خودرویی تبدیل شد که در موزه لوور پاریس به نمایش درآمد. رنجروور یکی از اولین شاسی‌بلندهای لوکس جهان بود و در طول زمان به خودروی محبوب خاندان سلطنتی بریتانیا و همین‌طور انتخاب خریداران خوش‌سلیقه در سراسر جهان تبدیل شد. رنجروور طی دهه‌ها، بسیار لوکس‌تر شده و هم‌اکنون به یکی از نمادهای ثروت برای ثروتمندان و سلبریتی‌ها تبدیل شده است. مثل دیفندر، رنجروور هم با پیشرانه‌های مختلفی قابل خریداری است که از ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت در مدل P400 آغاز می‌شود و با یک نسخه پلاگین‌هیبریدی بنام P550e ادامه میابد. در صدر لیست هم موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و قرار دارد که در دو نسخه ۵۳۰ اسب بخاری و ۶۱۵ اسب بخاری ارائه می‌شود. رنجروور همچنین در نسخه‌های کوتاه و کشیده با دو یا سه ردیف صندلی قابل خریداری است. قیمت این شاسی‌بلند لوکس بریتانیایی از ۱۰۷,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود و در گران‌ترین نسخه به رقم خیره‌کننده ۲۳۴ هزار دلار می‌رسد.

اینیوس گرنادیر
قیمت پایه: ۷۵,۱۰۰ دلار

این گزینه کمی از تجمل فاصله دارد و با قیمت پایین‌تر، رویکرد سنتی‌تری را نسب به آفرود ارائه می‌کند. خریداران گرنادیر هرچند هرگز تجمل و راحتی G کلاس را روی جاده تجربه نخواهد کرد ولی از توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در خارج از جاده بهره‌مند خواهند شد. درواقع، اینیوس با ساخت گرنادیر، قصد عرضه جانشینی واقعی‌تر برای لندروور دیفندر قدیمی را داشته است. تیپ پایه گرنادیر از لحاظ امکانات خودروی فقیری است و با رینگ‌های فولادی ارائه می‌شود ولی کسانی که خواهان تجهیزات بیشتری هستند می‌توانند سراغ نسخه‌های تریل‌مستر و فیلدمستر بروند که از تجهیزاتی مثل صندلی‌های چرمی با گرم‌کن در جلو و سیستم صوتی بهتر برخوردار هستند. گرنادیر هم مثل G کلاس فقط با دو ردیف صندلی عرضه می‌شود ولی کابین جاداری دارد. این شاسی‌بلند بریتانیایی از پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ب‌ام‌و استفاده می‌کند که ۲۸۵ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو پس از عبور از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک، گیربکس کمکی دو سرعته و دیفرانسیل مرکزی قفل شونده، به هر چهارچرخ می‌رسد. اکسل‌های گرنادیر در جلو و عقب از نوع صلب است و قفل دیفرانسیل برای جلو و عقب قابل سفارش خواهد بود. قیمت پایه این خودرو از ۷۵,۱۰۰ دلار آغاز می‌شود و در تیپ‌های بالاتر به ۸۶,۹۵۰ دلار می‌رسد ولی در صورت سفارش آپشن‌های مختلف، این رقم می‌تواند به بیش از ۱۰۰ هزار دلار هم برسد.

جی‌ام‌سی یوکان AT4
قیمت پایه: ۷۵,۶۹۵ دلار

جی‌ام‌سی یوکان در نسخهٔ عادی شاید از لحاظ توانایی‌های آفرود حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد ولی در نسخهٔ AT4 داستان فرق می‌کند. این نسخه فاصلهٔ بیشتری از زمین دارد که زوایای آفرودی بهتری را فراهم می‌کند. این افزایش فاصله، زاویهٔ حملۀ یوکان را به ۳۲ درجه رسانده که در حد بهترین آفرودرهای بازار است. علاوه بر این، یوکان AT4 به سیستم تعلیق بادی هم مجهز است که می‌تواند فاصله از زمین را تا ۵ سانتی‌متر افزایش دهد. کسانی که خواهان تجمل و راحتی بیشتری در داخل هستند نیز می‌توانند نسخهٔ لوکس‌تر AT4 آلتیمیت را انتخاب کنند که با ویژگی‌هایی مثل صندلی‌های چرمی منحصربه‌فرد و تریم چوبی، فضای لوکس‌تری را فراهم می‌کند. همچنین درحالی‌که AT4 معمولی با پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود، AT4 آلتیمیت به موتور قوی‌تر ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت مجهز است. صفحات محافظ زیرین، لاستیک‌های آل‌ترین و دیفرانسیل لغزش محدود هم از دیگر ویژگی‌های این شاسی‌بلند بزرگ آفرود محور هستند که باعث می‌شود در مسیرهای ناهموار به خودروی توانمندی تبدیل شود. قیمت یوکان AT4 از ۷۵,۶۹۵ دلار آغاز می‌شود و این رقم در AT4 آلتیمیت به ۹۷,۲۹۵ دلار می‌رسد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط