پنجشنبه 18 بهمن 1403 - 14:59
مقایسه تویوتا کرولا کراس هیبرید با هوندا HR-V
/ تویوتا کرولا کراس هیبرید و هوندا HR-V دو کراس اوور جذاب و پرفروش در بازار های جهانی هستند که به صورت وارداتی در بازار ایران عرضه می شوند.
با توجه به فرایند راحتتر و سقف قیمتی بالاتری که برای واردات خودروهای هیبرید از سوی دولت اعمال شده است، شاهد حضور برخی کراساوورهای برقی-بنزینی با سطح آپشنال و قوای فنی بالاتر هستیم که همین موضوع باعث تنوع بیشتر محصولات برندهای معتبر در این حوزه از بازار ایران شده است. در دور جدید واردات، تویوتا کرولا کراس هیبرید و هوندا HR-V دو مورد از کراساوورهای با قوای فنی برقی-بنزینی یا هیبرید هستند که استقبال مناسبی از آنها به عمل آمده و میتوانند جایگزین مناسبی برای محصولات چینی باشند. بنابراین، اگر میخواهید یک کراساوور جمعوجور ژاپنی خریداری کنید، بهتر است به مقایسه تویوتا کرولا کراس هیبرید با هوندا HR-V توجه فرمایید تا به سؤالات شما درباره این دو خودرو به نحو دقیقتری پاسخ داده شود.
درباره تویوتا کرولا کراس و هوندا HR- V
تویوتا کرولا کراس از پلتفرم مشترک با دیگر کراساوور نسبتاً جدید تویوتا، یعنی مدل C-HR، استفاده کرده و از سال ۲۰۲۰ بهعنوان نسخه شاسیبلند کرولا وارد بازار شده است. این خودرو از لحاظ ابعادی بین تویوتا C-HR و تویوتا راو ۴ قرار میگیرد و با توجه به کاربردپذیری مناسبی که برای خانوادهها ایجاد کرده است، میتواند بهتدریج جایگاه بالایی در سبد محصولات تویوتا پیدا کند. در حال حاضر، برخی از شرکتها شامل برساوش و… اقدام به واردات این خودرو ژاپنی کردهاند.
در طرف دیگر، شرکت آذریورد سال به دنبال واردات یک کراساوور نسبتاً جمعوجورتر از برند معتبر هوندا ژاپن رفته و مدل HR-V را با قوای فنی هیبرید از سال ۱۴۰۳ در تیپ ادونس به بازار ایران آورده است. هوندا HR-V قدمت نسبتاً بالایی در لیست تولیدات هوندا دارد و از سال ۱۹۹۹ تاکنون در قالب سه نسل به دست مشتریان رسیده است. این خودرو در برخی بازارها با نام وزل، ZRV و… نیز شناخته میشود.
ویدیوی معرفی هوندا HR-V
ویدیوی معرفی کرولا کراس
مقایسه طراحی بدنه
طراحی این دو کراساوور کاملاً خاص و سرشار از خلاقیتهای ژاپنی است که گرچه شاید بهاندازه بعضی محصولات مدرن نتوان عناصر کاملاً لوکس و شیک در بدنه آنها پیدا کرد، اما به حدی زیبایی و تناسب در نمای بیرونی آنها دیده میشود که احتمالاً کمتر کسی میتواند نسبت به ظاهر آنها ابراز نارضایتی کند.
در این میان، تویوتا کرولا کراس ابعاد بزرگتری دارد و شمایل بیرونی آن تا حدودی ورزیدهتر به نظر میآید. اما هوندا HR-V کمی جمعوجورتر است و اگر طرفدار طرحهای بدنه نسبتاً ساده اما آیندهنگرانه هستید، این خودرو میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.
از جمله نقاط قوت طراحی هوندا HR-V میتوان به قوس زیبای قسمت عقب آن اشاره کرد که حالت کوپهمانند برای این محصول هوندا به وجود آورده است. در مجموع باید گفت که هر دو خودرو ظاهر زیبا، متناسب و با اصالت ژاپنی را به شما ارائه میدهند و بسته به سلیقه مشتری، هرکدام میتوانند بهعنوان خودروهای خانوادگی فرم بیرونی جذابی داشته باشند.
مقایسه مشخصات فنی تویوتا کرولا کراس هیبرید و هوندا HR-V
تویوتا کرولا کراس از پیشرانه هیبریدی پرقدرتتری برخوردار است. این خودرو یک موتور چهار سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۸ نیوتنمتر را در کنار یک موتور برقی با قدرت ۱۱۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۰۶ نیوتنمتر به خدمت گرفته است. حاصل همکاری این دو پیشرانه در مجموع باعث میشود تا این خودرو به قدرت ترکیبی ۱۹۴ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتنمتر دست یابد. گیربکس آن نیز از نوع e-CVT بوده و توان پیشرانه را به محور جلو منتقل میکند.
اما هوندا HR-V نیز یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی احتراقی بنزینی با قدرت ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۱ نیوتنمتر را به خدمت گرفته است. این پیشرانه بیشتر بهعنوان منبع تأمین انرژی ژنراتور جهت تولید برق موردنیاز برای استفاده در موتور الکتریکی با قدرت ۱۳۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۳ نیوتنمتر مورد استفاده قرار میگیرد. به کمک این پیشرانه، هوندا HR-V میتواند ظرف مدت ۱۰.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
این در حالی است که تویوتا کرولا کراس این فرایند را ظرف ۹.۲ ثانیه در شرایط استاندارد انجام میدهد و در نتیجه خودرو پرشتابتری نسبت به محصول هوندا به حساب میآید.
در مورد مصرف سوخت نیز به نظر میرسد که کرولا کراس شرایط بهتری داشته باشد. این خودرو بهطور متوسط حدود ۴.۵۶ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی میسوزاند، اما میزان مصرف هوندا HR-V حدود ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی شده است.
خودرو | تویوتا کرولا کراس هیبرید | هوندا HR-V هیبرید |
موتور | ۴سیلندر- ۱۶سوپاپ – تنفس طبیعی | ۴سیلندر- ۱۶سوپاپ – تنفس طبیعی |
حجم موتور | ۲ لیتر | ۱.۵ لیتر |
توان خروجی | ۱۹۴ اسب بخار – ۲۰۶ نیوتن متر | ۱۳۱ اسب بخار – ۲۵۳ نیوتن متر |
گیربکس | E-CVT اتوماتیک | E-CVT اتوماتیک |
انتقال قدرت | محور جلو | محور جلو |
شتاب ۰-۱۰۰ | ۹.۲ ثانیه | ۱۰.۷ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۴.۵۶ لیتر در۱۰۰کیلومتر | ۵.۴ لیتر در۱۰۰کیلومتر |
بیشترین سرعت | ۱۸۰ کیلومتربرساعت | ۱۷۰ کیلومتربرساعت |
وزن | ۱۴۴۰ کیلوگرم | ۱۴۵۲ کیلوگرم |
حجم باک | ۳۶ لیتر | ۴۰ لیتر |
ابعاد بدنه | ۱۶۲۰-۱۸۲۵-۴۴۶۰ میلیمتر | ۱۵۸۲-۱۷۹۰-۴۳۴۰ میلیمتر |
فاصله محوری | ۲۶۴۰ میلیمتر | ۲۶۱۰ میلیمتر |
حجم صندوق | ۶۰۸ لیتر | ۳۱۹ لیتر |
یکی از مزایای هوندا HR-V نسبت به حریف، استفاده از سیستم تعلیق مستقل مولتیلینک برای قسمت عقب است که باعث میشود این کراساوور هنگام دور زدن یا مانور دادن شرایط پایدارتری داشته باشد و در مجموع، هندلینگ آن نسبت به تویوتا کرولا کراس مجهز به سیستم یکپارچه محور پیچشی بهتر ارزیابی شود.
مقایسه کابین و فضای داخلی
نوع طراحی داشبورد و ادوات داخل کابین این دو خودرو به اندازه برخی محصولات جدید چینی مدرن و سرشار از المانهای پیچیده نیست. این سبک های طراحی تا حدودی با اصالت به نظر میرسد و بهویژه در تویوتا کرولا کراس میتوان ردپای طراحی داخلی محصولات قبلی تویوتا را مشاهده کرد. فرم کلی داشبورد و نواحی مختلف آن طراحی ساده اما زیبایی دارد و تا حدودی از فلسفه مینیمالیستی پیروی شده است تا میزان کلیدها و دکمههای مختلف روی داشبورد کاهش یابد. این کار به افزایش تمرکز حواس راننده و ارگونومی داشبورد کمک قابلتوجهی کرده است.
در طرف دیگر، فضای داخلی هوندا HR-V نیز متناسب با نمای بیرونی آن طراحی شده است و در عین حال که از مدرنگرایی غیرعادی صرفنظر کرده تا یک داشبورد زیبا، ساده، اما کاربردی با خلاقیتهای جزئی، بهویژه در بخش تنظیم دریچههای تهویه را ارائه دهد.
در مجموع باید گفت که هر دو خودرو فضای داخلی زیبا، کاربردی و متعادلی دارند که احتمالاً مورد پسند کاربران قرار میگیرد. در این بین شاید طراحی داخلی هوندا HR-V برای مشتریان ایرانی کمی جدیدتر و جذابتر باشد. استفاده از سطوح نرم، روکشهای چرمی و موادی از این دست در کابین هوندا HR-V بیشتر به چشم میخورد و از این نظر میتوان گفت که کیفیت آن نسبت به متریال محصول تویوتا کمی بالاتر است. اما از لحاظ میزان فضای داخل کابین، تویوتا کرولا کراس برتری دارد و ابعاد بزرگتر آن باعث میشود تا سرنشینان، بهویژه در ردیف دوم، فضای جادارتری داشته باشند.
ضمناً اگر زیاد مسافرت میروید و صندوق عقب بزرگ میخواهید، باید انتخابتان تویوتا کرولا کراس باشد؛ چرا که این خودرو حدود ۶۰۸ لیتر فضا در پشت صندلیهای ردیف دوم خود برای جا دادن لوازم نگه داشته است. اما محصول هوندا تنها ۳۱۹ لیتر ظرفیت صندوق دارد که چندان بزرگ نیست و تقریباً نصف حجم صندوق تویوتا کرولا کراس است.
مقایسه تجهیزات و امکانات تویوتا کرولا کراس هیبرید و هوندا HR-V
خوشبختانه هر دو کراساوور ژاپنی هیبریدی وارداتی به کشور دارای امکانات متنوع و نسبتاً بهروزی هستند که شامل تجهیزات مدرن همچون کروز کنترل تطبیقی، رادار خطخوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، دستیار رانندگی بین خطوط، اخطار برخورد از جلو، نور بالای اتوماتیک و… میشود.
اما در این میان، هوندا HR-V تجهیزات رفاهی بیشتری همچون تنظیم برقی صندلیهای جلو، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان، تهویه اتوماتیک دو کاناله، درب صندوق برقی و… را ارائه میدهد که در فهرست امکانات تویوتا کرولا کراس وارداتی تاکنون دیده نشده است. البته کرولا کراس هم دارای سانروف برقی و یک کیسه هوای بیشتر نسبت به محصول هوندا است.
خودرو | تویوتا کرولا کراس هیبرید | هوندا HR-V |
کروز کنترل | دارد(تطبیقی) | دارد (تطبیقی) |
کنترل پایداری | دارد | دارد |
کنترل شروع حرکت در سربالایی | دارد | دارد |
رادار خط خوان | دارد | دارد |
سیستم کمک رانندگی بین خطوط | دارد | دارد |
سنسور پارک عقب | دارد | دارد |
سنسور باران | ندارد | دارد |
سنسور باد تایرها | دارد | دارد |
ترمز ABS | دارد | دارد |
ترمز EBD | دارد | دارد |
ترمز پارک برقی و اتوهلد | دارد | دارد |
دیلایت | دارد | دارد |
سنسور نور | دارد | دارد |
فرمان برقی | دارد | دارد |
دکمه های کنترل روی فرمان | دارد | دارد |
نمایشگر مالتی مدیا | دارد | دارد |
دوربین عقب | دارد | دارد |
دوربین ۳۶۰ درجه | ندارد | ندارد |
کیسه هوا | دارد (۷ عدد) | دارد (شش عدد) |
تهویه اتوماتیک | دارد | دارد |
تنظیم برقی صندلی راننده | ندارد | دارد |
تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو | ندارد | ندارد |
گرمکن صندلی جلو | ندارد | دارد |
شارژر وایرلس | ندارد | ندارد |
تنظیم برقی آینههای جانبی | دارد | دارد |
سانروف | دارد | ندارد |
سقف پانوراما | ندارد | ندارد |
نتیجهگیری: تویوتا کرولا کراس ارزندهتر است یا هوندا HR-V؟
با توجه به نکاتی که در اینجا به آنها اشاره کردیم، میتوان گفت که هر دو خودرو جزو ارزندهترین کراساوورهای ژاپنی وارداتی به بازار کشور محسوب میشوند و ضمن ارائه توان مناسب و مصرف سوخت پایین، میتوانند کاربردپذیری بالایی نیز بهعنوان خودروی خانوادگی داشته باشند. ضمن آنکه قطعاً کیفیت ساخت آنها، بهویژه در بخش فنی، نسبت به محصولات چینی بالاتر خواهد بود.
اما در این میان باید گفت که تویوتا کرولا کراس کابین بزرگتر، صندوق عقب بسیار جادارتر، توان فنی و شتاب بهتر و مصرف سوخت پایینتری نسبت به هوندا HR-V دارد و از این نظر نسبت به حریف برتر است. اما هوندا امکانات رفاهی بیشتری ارائه میدهد، کیفیت کابین آن مقداری بالاتر است و طراحی ظاهری و داخلی آن نیز شکیلتر است و از این جهات میتواند نسبت به محصول تویوتا برتری داشته باشد. بنابراین در نهایت شما میتوانید با در نظر گرفتن این نکات و تطبیق آنها با نیازهای خود، یکی از این دو خودروی ژاپنی جذاب را بهعنوان کراساوور خانوادگی انتخاب کنید.
پربیننده ترین
-
عکس مسی درآمد؛ آخرین توپ طلا با آرایشگر ویژه!
-
10 جایزه 5 میلیون تومانی برای کاربران آخرین خبر (مهلت شرکت در مسابقه تا 9 آذر تمدید شد.)
-
10 جایزه 5 میلیون تومانی برای کاربران آخرین خبر (مهلت شرکت در مسابقه تا 9 آذر تمدید شد.)
-
آخرین وضعیت راهها در چهارمین روز از سال جدید؛ محور چالوس از شنبه دوباره بسته میشود
-
زنده؛ بیرانوند در یک قدمی استقلال
-
"دنا پلاس اتومات" بخریم یا "تارا اتومات؟"/ مقایسه اختصاصی "آخرینخودرو" از دو خودروی پرطرفدار
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (16)
-
5 نشانه ضعیف شدن ریه ها و بهترین روش تقویت آن چیست؟
-
لندکروزر یا ۲۰۶؟ / مقایسه جالب "آخرینخودرو" به بهانه سخنان جنجالی میرسلیم
-
سپ، برترین شرکت در خاورمیانه شد
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (28)
-
ویدیو تست و بررسی فیدلیتی پرایم جدید در آخرین خودرو
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (14)
-
لحظه به لحظه با جدال پرسپولیس مقابل النصر
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (22)
-
یحیی مچ ساپینتو را خواباند / برد ارزشمند پرسپولیس در صدمین شهرآورد
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (19)
-
چالش/بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (11)
آخرین اخبار
-
یخ زدن دریاچه سد بیدکان به دلیل سرمای هوا
-
۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن فارس در دست ساخت است
-
سارق گازوئیل کامیونهای عبوری در جیرفت دستگیر شد
-
فصل برای مدافع محبوب آموریم تمام شد!
-
افتتاح پروژههای عمرانی ملایر در هفتمین روز از دهه فجر
-
کانون چوگان قهرمان شد
-
تلاش مجلس برای حل مشکلات زیستمحیطی و فاضلاب گیلان
-
سخنگوی قوه قضائیه: نتیجه نهایی پرونده قضاتِ شهید بزودی مشخص میشود
-
چند راهکار طلایی برای خود مراقبتی
-
ماجرای بازسازی صحنه حساس حضور سردار سلیمانی در یک سریال
-
تکذیب شایعات درباره آزادی بابک زنجانی
-
چندبار در سال مجاز به اهدای خون هستیم؟
-
استایل هدی زین العابدین سوژه عکاسان شد
-
سردرد ناشی از عیوب انکساری چشم
-
خداحافظ فوتبال، دوباره به سرطان مبتلا شدم
سایر اخبار مرتبط
نظرات
ثبت نظر
مهمترین اخبار
یک شرکت مونتاژکار برای تصاحب سایپا دست به جیب شد
پنجشنبه 18 بهمن 1403 - 14:03:17
ناگفتههایی از برگزاری مجمع پرحاشیه ایران خودرو توسط کروز
پنجشنبه 18 بهمن 1403 - 14:01:41
توصیه یک اقتصاددان به دولت پزشکیان: سازمان حمایت را منحل کنید
پنجشنبه 18 بهمن 1403 - 13:56:33
جزئیات عیدی ۱۴۰۳ کارمندان دولت
پنجشنبه 18 بهمن 1403 - 13:41:14
معاون وزیر رفاه: تا پایان سال ۲ مرحله کالابرگ توزیع میشود
پنجشنبه 18 بهمن 1403 - 13:28:25