شنبه 20 بهمن 1403 - 19:54

کد خبر 801321

یک‌شنبه 21 بهمن 1403 - 21:01:00


فولکس واگن به دنبال جبران عقب ماندگی ها؛ عرضه ۹ مدل جدید تا سال ۲۰۲۷


/ فولکس واگن پس از ماجرای پرحاشیه دیزلگیت در سال ۲۰۱۵ دیگر آن برند بی‌رقیب گذشته در بازار اروپا نیست. رشد روزافزون خودروهای برقی و افزایش رقابت با خودروسازان چینی، این غول خودروسازی آلمان را با چالش‌های بزرگی روبرو کرده است. استقبال نه‌ چندان گرم از مدل‌های الکتریکی سری ID نیز نشان داد که این شرکت برای جبران فاصله خود با رقبا، باید استراتژی متفاوتی اتخاذ کند. حالا فولکس واگن با برنامه‌ای تحت عنوان Triple A که برگرفته از سه واژه انگلیسی Accelarate، Attack و Achieve (تسریع، حمله و دستیابی) است، قصد دارد دوباره جایگاه برتر خود را در صنعت خودرو پس بگیرد.
 
فولکس واگن و عرضه ۹ مدل جدید تا ۲۰۲۷
بر اساس برنامه جدید فولکس واگن، این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۲۷، نه مدل جدید را روانه بازار کند که دو مدل از آنها کاملاً برقی خواهند بود. یکی از این مدل‌ها، ID.2 نام داشته و در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد. مدل دیگر که فعلاً با نام ID.1 شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۷ از راه خواهد رسید.
 
اما پیش از ورود این خودروهای اقتصادی برقی، فولکس واگن قصد دارد نسل دوم T-Roc را معرفی کند. این کراس ‌اوور محبوب، آخرین مدل جدید فولکس واگن خواهد بود که از پیشرانه درون‌سوز بهره می‌برد. اهمیت این مدل برای شرکت بسیار بالاست، زیرا در سال گذشته میزان فروش T-Roc در اروپا تقریباً با مدل محبوب گلف برابر بود.

آینده تولید گلف و مدل‌های الکتریکی جدید
مدیرعامل فولکس واگن یعنی آقای توماس شفر، در نشستی با کارکنان کارخانه وولفسبورگ تأکید کرده که این مجموعه تولیدی همچنان نقش کلیدی در آینده شرکت خواهد داشت. این در حالی است که فولکس واگن قصد دارد از سال ۲۰۲۷، تولید مدل فعلی گلف را به مکزیک منتقل کند. مدل کاملاً برقی گلف در کارخانه وولفسبورگ و بر اساس پلتفرم ماژولار جدید گروه (SSP) تولید خواهد شد. این پلتفرم برای مدل‌های آینده این برند، از جمله نسل نهم گلف، طراحی شده است. شاید بدانید نسل جدید این هاچبک دوست‌داشتنی و پرطرفدار که با همکاری شرکت ریوین توسعه می‌یابد، تنها در نسخه برقی عرضه خواهد شد.

رقابت شدید با خودروسازان چینی و اروپایی
اگرچه فولکس واگن تأیید کرده که نسخه برقی T-Roc نیز بخشی از برنامه‌های آتی کمپانی است، اما عرضه آن به این زودی‌ ها اتفاق نخواهد افتاد. توسعه این نسخه در شرایطی است که رقابت در بازار خودروهای برقی روز به روز سخت‌تر می‌شود. علاوه بر برندهای چینی، خودروسازان اروپایی هم اکنون در این بخش سرمایه‌گذاری سنگینی انجام داده‌اند.

برای مثال، رنو به سرعت در حال گسترش خط تولید خودروهای برقی خود است. این برند فرانسوی قصد دارد مدل برقی توینگو را در ۲۰۲۶ به بازار عرضه کند، یعنی یک سال زودتر از فولکس واگن ID.1. همچنین، مدل رنو ۵ برقی اینک در بازار موجود است، در حالی که ID.2 تا سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. علاوه بر این، رنو ۴ برقی نیز به‌ عنوان یک کراس‌ اوور الکتریکی اقتصادی در راه است.

چالش‌های نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی برای آینده
در سال‌های اخیر، مشکلات نرم‌افزاری باعث تأخیر در عرضه برخی محصولات فولکس واگن شده است. اما این خودروساز آلمانی قصد دارد با تمرکز بر نوآوری و فناوری‌های جدید بار دیگر به‌ عنوان یک برند پیشرو و تکنولوژی‌ محور در بخش خودروهای تولید انبوه شناخته شود.

با وجود فراز و نشیب‌های اخیر، فولکس واگن همچنان یکی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت خودروسازی است. اگر این شرکت بتواند به اهداف خود در برقی‌ سازی و رقابت با برند های چینی و اروپایی دست یابد، می‌تواند جایگاه برتر خود را در بازار جهانی بازیابد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط