سه‌شنبه 23 بهمن 1403 - 11:40

کد خبر 803677

دوشنبه 22 بهمن 1403 - 18:51:00


بازار تلویزیون ژاپن؛ شرکت‌های چینی کار را برای سامسونگ سخت کرده‌اند


زومیت/ رقابت شدید برندهای چینی، جایگاه سامسونگ را در بازار تلویزیون ژاپن تهدید می‌کند.
 
سامسونگ تقریباً در دو دهه‌ی اخیر عنوان پرفروش‌ترین برند تلویزیون در جهان را در اختیار دارد، اما در برخی بازارها رقابت برای این شرکت دشوارتر از حد انتظار بوده و یکی از این بازارها ژاپن است؛ کشوری که سامسونگ در آن با فشار فزاینده‌ای از سوی رقبای چینی روبه‌رو شده و سهم بازار این شرکت در محدوده‌ی تک‌رقمی باقی مانده است. از طرفی شرکت کره‌ای در بسیاری از بازارهای بزرگ دنیا سهم دو رقمی دارد.

بر اساس گزارش Nikkei، شرکت‌های چینی بیش‌ از نیمی از فروش تلویزیون در ژاپن را در اختیار دارند. این موضوع یکی از مهم‌ترین دلایلی محسوب می‌شود که باعث شد سامسونگ در کشور مذکور رشد چندانی را تجربه نکند.

یکی دیگر از دلایلی عقب‌ماندن سامسونگ در بازار تلویزیون ژاپن، تصمیم این شرکت برای خروج رسمی از بازار تلویزیون و لوازم‌ خانگی ژاپن در سال ۲۰۰۷ است. در سال‌های اخیر، شایعاتی درباره‌ی احتمال بازگشت سامسونگ به این حوزه در ژاپن مطرح شد، اما تاکنون هیچ اقدام مشخصی مشاهده نکرده‌ایم.

مردم ژاپن همواره تمایل بیشتری به خرید محصولات برندهای داخلی خود داشته‌اند. درحالی‌که شرکت‌های بزرگی مانند سونی همچنان در بازار تلویزیون ژاپن فعالیت دارند، برندهای چینی با اتخاذ استراتژی قیمت‌هایی پایین موفق شده‌اند بخش قابل‌ توجهی از بازار را تصاحب کنند. این همان روشی است که شرکت‌های چینی در بسیاری از صنایع دیگر نیز به‌کار می‌گیرند و با عرضه‌ی محصولات ارزان‌تر از رقبا، مشتریان را به سمت خود جذب می‌کنند.

تلویزیون‌های چینی در ژاپن، تقریباً با نصف قیمت تلویزیون برندهای دیگر به‌فروش می‌رسند. طبیعی است که مشتریان حساس به قیمت، به سمت گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر متمایل شوند.

علاوه‌بر سامسونگ، ال‌جی هم سعی دارد با عرضه‌ی تلویزیون‌های اولد پریمیوم و مدل‌های بسیار بزرگ، نظر مشتریان ژاپنی را جلب کند، اما این شرکت نیز با فشار برندهای چینی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

با توجه به روند فعلی، به نظر می‌رسد برای بهبود جایگاه تلویزیون سامسونگ در بازار ژاپن، این شرکت باید استراتژی جدیدی اتخاذ کند. شرکت کره‌ای یا باید به بازار بازگردد و با قیمتی رقابتی‌تر فعالیت کند، یا روی محصولات متمایزی متمرکز شود که ارزش افزوده‌ی بیشتری برای مشتریان ژاپنی ایجاد می‌کنند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط