چهارشنبه 04 مهر 1403 - 06:45

کد خبر 80408

دوشنبه 15 خرداد 1402 - 15:01:00


آزمایش‌های سرعت «بوگاتی بولاید» با صدایی خارق‌العاده


پدال/ بوگاتی در حال انجام آزمایش‌های توسعهٔ نهایی روی بولاید است و حالا ویدئویی جالب از این آزمایش‌ها منتشر کرده است که صدای خارق‌العادهٔ موتور را نشان می‌دهد.

بوگاتی بولاید پیش از آغاز تحویل اولین نمونه‌ها به خریداران در سال ۲۰۲۴، وارد مراحل نهایی توسعه شده و حالا بوگاتی ویدئوی جالبی از آزمایش این هایپرکار مخصوص پیست در یک پایگاه هوایی منتشر کرده است. این شرکت همچنین جزئیات جالب در مورد آیرودینامیک افراطی بولاید منتشر کرده است. این خودرو ابتدا در قالب یک کانسپت در اکتبر ۲۰۲۰ رونمایی و سپس نسخهٔ تولیدی آن در آوریل ۲۰۲۳ معرفی شد. در این فاصله، مهندسانی بوگاتی، بولاید را طی دورهای شبیه‌سازی‌شدهٔ بی‌شماری در مشهورترین پیست‌های جهان آزمایش کردند تا طراحی و تنظیمات آن را دقیق‌تر کنند.

بااین‌حال، اصلاحات نهایی در دنیای واقعی و به‌عنوان بخشی از برنامه‌های آزمایشی متمرکز بر موتوراسپرت انجام گرفته است. آیرودینامیک دیوانه‌وار بولاید با تولید نزدیک به سه تن داون‌فورس، خودرو را به پیست می‌چسباند. در این ماشین، اسپلیتر جلو با بال‌های یکپارچه با دیفیوزر جلو و باله‌های جانبی کار می‌کند. کابین کم‌عرض خودرو نیز به کمک فرم و مکان نصب آینه‌های جانبی بال شکل، امکان عبور هوای بیشتری را از اینترکولرهای جانبی فراهم می‌کند. بوگاتی در بولاید بجای دوربین از آینه‌های سنتی استفاده کرده است زیرا این آینه‌ها باعث می‌شوند راننده بتواند فاصله با خودروهای دیگر را سریع‌تر تخمین بزند.

در عقب خودرو هم بیش از همه یک بال عظیم قابل تنظیم جلب‌توجه می‌کند که با سر اگزوزهای مرکزی، چراغ‌های LED باریک X شکل و دیفیوزری بزرگ همراه است. در این نما لاستیک‌ها هم مشخص هستند. زیر این پوستهٔ تهاجمی، شاسی مونوکوک و پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربوی شیرون پنهان شده است. این موتور ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در کنار وزن ۱۴۵۰ کیلوگرمی قرار می‌گیرد.

بولاید افراطی‌ترین بوگاتی تاریخ توصیف شده که وعدهٔ تحمل شتاب جانبی تا ۲.۵ جی را داده است اما به گفتهٔ بوگاتی، این ماشین مثل برادران جاده‌ای خود، توسط همهٔ رانندگان صرف‌نظر از سطح مهارتشان قابل‌کنترل خواهد بود. این شرکت تنها ۴۰ دستگاه از بولاید تولید می‌کند که هرکدام ۴ میلیون یورو قیمت دارند اما هیچ‌کدام جواز تردد در خیابان‌ها را نخواهند داشت.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط