چهارشنبه 24 بهمن 1403 - 18:32

کد خبر 806150

چهارشنبه 24 بهمن 1403 - 16:12:31


بازی Hellblade 2 احتمالا به‌زودی برای پلی استیشن 5 عرضه می‌شود


زومجی/ گفته می‌شود که مایکروسافت زودتر از چیزی که تصور می‌شد بازی Hellblade 2 از استودیوی نینجا تئوری را برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد کرد.
 
براساس ادعای جز کوردن از رسانه‌ی Windows Central، مایکروسافت در نظر دارد تا بازی Hellblade 2 ساخته‌ی استودیوی نینجا تئوری را برای کنسول PS5 عرضه کند. سونی امروز اعلام کرد که رویداد جدید State of Play خود را با تمرکز روی بازی‌های جدیدی که برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد، برای چهارشنبه شب برنامه‌ریزی کرده است. کوردن نیز در پاسخ به توییت خبر State of Play نوشت: «یعنی اینبار نوبت Hellblade 2 است؟» وی همچنین در پاسخ به سؤالی که درباره احتمال عرضه‌ی این بازی برای PS5 توضیح خواسته، می‌نویسد: «در‌واقع مسئله، احتمال عرضه‌ی بازی نیست، بلکه بحث سر زمان عرضه‌ی بازی است که براساس چیزهایی که شنیدم، خیلی زودتر از چیزی است که انتظار آن را داریم.»
 
مایکروسافت در ماه فوریه‌ی سال گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد تا بازی‌های بیشتری از کاتالوگ ایکس باکس را برای پلی استیشن و نینتندو سوییچ عرضه کند. درواقع این بخش مهمی از استراتژی مولتی پلتفرم ایکس باکس است که به منظور بهره بردن از حداکثر مخاطبان ممکن برای بازی‎‌های ساخت استودیوهای زیرمجموعه‌ی ایکس باکس در نظر گرفته شده است. بازی‌ Pentiment، بازی Hi-Fi Rush، بازی Sea of Thieves و Grounded اولین بازی‌هایی هستند که در این راستا برای سایر پلتفرم‌ها عرضه شدند.

بعد از آن مایکروسافت بازی Doom: The Dark Ages را علاوه‌بر پی سی و ایکس باکس سری ایکس | اس برای PS5 نیز معرفی کرد. همچنین نسخه‌ی پلی استیشن 5 بازی ایندیانا جونز بهار ۲۰۲۵ به‌دست کاربران خواهد رسید.
 
یکی دیگر از بازی‌های مهم ایکس باکس که قرار است در فصل بهار برای PS5 منتشر شود، Forza Horizon 5 است که مایکروسافت به‌تازگی خبر آن را تأیید کرد. علاوه‌بر‌این موارد، هفته‌ی گذشته خبر عرضه‌ی نسخه PS5 بازی‌های Age of Mythology: Retold و Age of Empires II: Definitive Edition نیز تأیید شد.

فیل اسپنسر در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ برای بار چندم تأکید کرد که ایکس باکس هیچ خط قرمزی برای عرضه‌ی بازی‌های فرست پارتی استودیوهای خود برای سایر پلتفرم‌ها از جمله پلی استیشن و نینتندو ندارد.

مت بوتی، رئیس بخش محتوای گیمینگ و استودیوهای مایکروسافت نیز در ماه دسامبر در مصاحبه با نشریه ورایتی گفت: «ما تصمیمات مربوط به انحصاری بودن بازی‌ها و پنجره‌ی عرضه‌ی آن‌ها را برای هر بازی به‌صورت جداگانه اتخاد می‌کنیم. ضمن این‌که موقعیت هر یک از استودیوهای ما در این زمینه کمی با هم متفاوت است.

علاوه‌بر‌این، تایم‌لاین توسعه‌ی بازی‌ها نیز وجود دارد که طبیعتاً اولین جایی است که درباره بازه‌ی زمانی عرضه‌ی بازی‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. ما تلاش می‌کنیم که اول از همه بازیکنان ایکس باکس تجربه لذت بخشی از بازی‌ها را داشته باشند. بعد از آن در خصوص زمان عرضه‌ی بازی برای سایر پلتفرم‌ها تصمیم‌گیری می‌شود که این مسائل بیشتر به بحث تولید آثار و سیاست‌های مربوط به آن بستگی دارد.»

در پایان نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط