شنبه 27 بهمن 1403 - 18:47

کد خبر 808636

شنبه 27 بهمن 1403 - 17:01:00


ارزان ترین خودروهای 6 سیلندر 2025؛ از تلوراید تا چروکی و پاسیفیکا


پدال/ با اینکه اولین خودروی ۸ سیلندر خورجینی تاریخ در سال ۱۹۰۵ تولید شده اما پیشرانه‌های دیگر در سال‌های بعد از آن پدیدار شده‌اند. بیوک لسابر ۱۹۶۲ اولین خودروی آمریکایی بود که از پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی استفاده کرد و برخی فاکتورهای کلیدی وجود داشتند که باعث شدند نیروگاه ۶ سیلندر بیوک به پیشرانه‌ای خاص تبدیل شود. با وجود سه سیلندر در هر طرف و شکل دادن حرف V، پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی گزینه‌ای محبوب بوده است چراکه در مقایسه با پیشرانه ۸ سیلندر خورجینی، هم از نظر طراحی راندمان بالایی داشته و هم سبک‌تر بوده و هم اینکه فضای کمتری را اشغال کرده است. طبیعی است که خودروهای اقتصادی و کوچک‌تر با پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر قیمت کمتری دارند و اگر بخواهید خودرویی ۶ سیلندر انتخاب کنید باید بهای بیشتری بپردازید. البته چندین خودروی صفرکیلومتر با قیمت حدود ۴۰ هزار دلار وجود دارند که به پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی مجهز هستند. در این مقاله ما هر نوع خودرویی با این نوع پیشرانه را خواهیم داشت و بنابراین فقط نباید دنبال خودروهای اسپرت بود.

ارزان ترین خودروهای ۶ سیلندر ۲۰۲۵
کیا تلوراید LX مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۳۶,۳۹۰ دلار

تلوراید شاسی‌بلند میان سایز و سه ردیفه کره‌ای است که از تجهیزات کامل و پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی سود می‌برد و ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی دارد. کارشناسان تحت تأثیر فضای کابین زیاد آن قرار گرفته‌اند هرچند مصرف سوخت پیشرانه کمی بیش از حد انتظار بوده است. تلوراید با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری ۲۹۱ اسب بخاری عرضه می‌شود. البته جذاب‌ترین بخش تلوراید را می‌توان طیف وسیع سیستم‌های کمک‌راننده حتی در تریم پایه دانست که شامل مواردی همچون ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی است.

جیپ گرند چروکی لاردو A مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۳۶,۴۹۵ دلار

گرند چروکی اولین بار در سال ۱۹۹۲ معرفی شد و از همان زمان تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است و حالا در پنجمین نسل خود قرار دارد. افرادی که خواهان شاسی‌بلندی پنج نفره با پرفورمنس قابل‌احترام هستند گرند چروکی را گزینه مناسبی خواهند یافت. با وجود پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری ۲۹۳ اسب بخاری، شاسی‌بلند جیپ پرفورمنس خوبی دارد هرچند مصرف سوخت آن بالاست. پیشرانه ۶ سیلندر پنتاستار در سال ۲۰۱۱ معرفی شده و در برندهای زیادی از جمله کرایسلر، دوج و جیپ بکار رفته است.

هیوندای پالیسید SE مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۳۶,۸۰۰ دلار

پالیسید در سال ۲۰۲۰ و به عنوان شاسی‌بلندی سه ردیفه که ظاهری لوکس را با قیمتی اقتصادی ترکیب کرده بود عرضه شد. از آن زمان تاکنون چیز زیادی تغییر نکرده و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تنفس طبیعی پالیسید همچنان ۲۹۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از جمله ویژگی‌های پیشرانه این خودروی کره‌ای می‌توان به سیکل آتکینسون آن اشاره کرد که زمان‌بندی پیشرانه را تغییر می‌دهد. مزیت این کار مصرف سوخت بهتر است. جدای از پیشرانه، جذاب‌ترین ویژگی پالیسید را می‌توان تجهیزات لوکسی دانست که معمولاً در این بازه قیمتی یافت نمی‌شوند. برای مثال نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، درگاه‌های USB در ردیف دوم، دیلایت های LED و… جزو تجهیزات شاسی‌بلند هیوندای هستند.

فورد F-150 XL مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۳۷,۰۶۵ دلار

تنها شاسی‌بلندها نیستند که در لیست ارزان ترین خودروی ۶ سیلندر خورجینی ۲۰۲۵ قرار دارند چراکه پرفروش‌ترین وانت پیکاپ آمریکا یعنی فورد F-150 نیز از این پیشرانه استفاده کرده و قیمت مناسبی دارد. تریم XL این وانت به نیروگاه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری مجهز است و ۳۲۵ اسب بخار قدرت دارد. برخلاف خودروهای قبلی، پیشرانه F-150 دارای دو توربو بوده و هم شتاب خوبی دارد و هم از نظر مصرف سوخت کلی بهینه عمل کرده است.

هوندا ریجلاین اسپرت مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۴۰,۱۵۰ دلار

ریجلاین به عنوان تنها وانت پیکاپ هوندا از سال ۲۰۰۶ تاکنون در بازار حضور دارد. این خودرو از پیشرانه ۳.۵ لیتری با ۲۸۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. پیشرانه ۶ سیلندر هوندا از تزریق مستقیم سود می‌برد و پرفورمنس چابک و راندمان بالا را با یکدیگر ترکیب کرده است. با اینکه ریجلاین طراحی جذابی دارد اما تیپ تریل اسپرت آن توانایی آفرود مشابه رقبا را ندارد؛ اما ریجلاین اسپرت با سیستم چهار چرخ محرک و هدایت گشتاوری عرضه می‌شود و در هوای نامساعد توانایی‌های بهتری خواهد داشت. مدیریت کشش هوشمند نیز جزو دیگر ویژگی‌های وانت موردبحث است.

کرایسلر پاسیفیکا سلکت مدل ۲۰۲۵
قیمت: ۴۲,۴۵۰ دلار

نهایتاً به آخرین خودرو در لیست ارزان ترین خودروهای ۶ سیلندر خورجینی ۲۰۲۵ می‌رسیم که یک مینی ون است. پاسیفیکا اولین بار در سال ۱۹۸۳ عرضه شد و برخی ویژگی‌ها همچون درهای کشویی به نماد آن تبدیل شدند. با اینکه پاسیفیکا در ابتدا حالتی شبیه شاسی‌بلندها و کراس اورها داشت اما در ادامه به یک مینی ون بدل گردید. پاسیفیکا از همان پیشرانه ۶ سیلندر گرند چروکی استفاده می‌کند هرچند قدرت کمتری دارد. یکی از جذابیت‌های این خودرو را می‌توان صندلی‌هایی دانست که فضای بار زیادی را فراهم می‌سازند. در تیپ سلکت این خودرو ویژگی‌هایی همچون صندلی‌های جلو و فرمان گرم شونده وجود دارند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط