شنبه 11 اسفند 1403 - 11:28

کد خبر 824677

شنبه 11 اسفند 1403 - 08:18:52


رازهای محبوبیت در محل کار!


فرارو/ دوست داشتنی بودن در محیط کار به این معنا نیست که پر زرق و برق‌ترین شخصیت را داشته باشید یا بیشتر صحبت کنید.
عادات کوچکی وجود دارند که باعث می‌شوند مردم به شما اعتماد کنند، احترام بگذارند و در واقع بخواهند با شما همکاری کنند.
موفقیت تنها به اعتبار و تجربه بستگی ندارد. در واقع فرصت‌ها به دست افرادی می‌رسد که محبوب هستند. کسانی که به دیگران احساس راحتی و ارزش می‌دادند. محبوب بودن می‌تواند تجربه کاری شما را به کلی تغییر دهد. در اینجا چهار عادت ساده وجود دارد که فوراً محبوبیت شما را افزایش می‌دهند.
انرژی مثبت به ارمغان بیاورید و لبخند بزنید
مردم حتی قبل از اینکه یک کلمه بگویید، انرژی شما را دریافت می‌کنند. صاف بایستید، تماس چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید. حتی در حین یک تماس تلفنی نیز این نکات را رعایت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد وقتی لبخند می‌زنید، دیگران نمی‌توانند لبخند نزنند. این یک ارتباط فوری ایجاد می‌کند و باعث می‌شود قابل اعتمادتر و شایسته‌تر به نظر برسید. اساساً لبخند نیمی از کار را برای شما انجام می‌دهد. انرژی خوب مغناطیسی است. البته به این معنی نیست که شما باید در مورد هر چیز کوچکی زیاده روی کنید یا هیجان زده باشید. فقط همه چیز را راحت نگه دارید، به جای مشکلات، روی راه حل‌ها تمرکز کنید و از بیش از حد شکایت نکنید. وقتی مثبت می‌مانید، حتی وقتی همه چیز مطابق میل شما پیش نمی‌رود، مردم متوجه می‌شوند. این نشان دهنده اعتماد به نفس و انعطاف پذیری است. مهمتر از آن، انرژی شما را به اطرافیانتان نیز منتقل می‌کند.
قول خود را نگه دارید (قابل اطمینان بودن = محبوبیت)
اگر می‌گویید می‌خواهید کاری انجام دهید، آن را انجام دهید. وقتی دیگران بدانند که می‌توانند روی شما حساب کنند، روابط شخصی و حرفه‌ای شما شکوفا می‌شوند. افرادی که محبوبیت بالایی دارند در آخرین حرف خود را عوض نمی‌کنند و تأخیر ندارند. آنها به قول خود عمل می‌کنند، مگر اینکه زندگی اتفاقی غیرمنتظره سر راهشان قرار دهد. اگر مشکلی پیش آمد مستقیم و واضح به دیگران توضیح دهید و راهی جدید پیشنهاد بدهید. این تلاش کوچک نشان دهنده احترام به زمان آنهاست و باعث تقویت احساس اعتماد می‌شود. قابل اطمینان بودن همچنین باعث می‌شود تعاملات اجتماعی و حرفه‌ای کمتر استرس زا باشند. وقتی مردم بدانند که شما قابل اعتماد هستید، مکالمات روان‌تر جریان می‌یابد، کار تیمی آسان‌تر می‌شود و هیچ‌کس مجبور نیست خود را برای هرج و مرج لحظه آخری آماده کند. ثبات ایجاد می‌کند، کار‌ها را در حرکت نگه می‌دارد و کار با شما را راحت و بی‌دردسر می‌کند.
اجتماعی باشید
آیا تا به حال با کسی برخورد کرده‌اید که همه را بشناسد؟ آن دسته افرادی که می‌توانند بدون فکر، افراد مناسب را به شما معرفی کنند؟ این یک فرد اجتماعی است و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای محبوب بودن است. اجتماعی بودن می‌تواند در‌های زیادی به روی شما باز کند، فرصت‌های جدیدی ایجاد کند و روابط واقعی ایجاد کند. در واقع، ۸۰ درصد از متخصصان می‌گویند شبکه‌سازی کلید موفقیت است. وقتی افراد مناسب را به هم متصل می‌کنید، نه تنها به آنها کمک می‌کنید، بلکه شهرت خود را به‌عنوان فردی که ارزش همکاری دارد، می‌سازید. چنین افرادی همیشه مورد توجه هستند. این کار را بدون انتظار انجام دهید. فقط کمک کنید، چون میتونید و انتظار جبران نداشته باشید. افراد اجتماعی به فکر سود خود نیستند و واقعاً می‌خواهند موفقیت دیگران را ببینند، اما این سخاوت بدون توجه نمی‌ماند. مردم به خاطر می‌آورند که چه کسی به آنها کمک کرده است، و به احتمال زیاد، آنها لطف شما را زمانی که انتظارش را ندارید، جبران می‌کنند.
از زبان بدن استفاده کنید
کلمات شما مهم هستند، اما زبان بدن شما تا حد زیادی حرف‌های شما را بدون کلمات می‌گوید. تحقیقات نشان می‌دهد بیش از نیمی از ارتباطات غیرکلامی است، به این معنی که مردم قبل از اینکه شما یک کلمه بگویید، شروع به شکل‌دهی ذهنیتی در مورد شما می‌کنند. بهترین قسمت؟ چند ترفند کوچک درباره زبان بدن می‌تواند باعث شود شما در محیط کاری فوراً صمیمی‌تر، قابل اعتمادتر و دوست داشتنی‌تر به نظر برسید. با وضهیت بدنتان شروع کنید. صاف بایستید یا بنشینید و شانه‌هایتان در حالتی آرام باشند. حرکات دست نیز نقش بسزایی دارند. حرکات ساده غیرکلامی مانند ژست‌ها و بیان‌های کوچک به ایجاد ارتباطات قوی‌تر کمک می‌کنند. حتی چیزی به کوچکی تکان دادن سر برای اینکه نشان دهید در حال گوش دادن هستید و کمی تکان دادن دستان در حین مکالمه، می‌تواند شما را جذاب‌تر و صمیمی‌تر نشان دهد.
محبوب بودن به این بستگی دارد که شما چه احساسی در دیگران ایجاد می‌کنید. وقتی انرژی خوبی داشته باشید و واقعاً از دیگران حمایت کنید، اعتماد و ارتباطات معناداری ایجاد می‌کنید. اقدامات کوچک و مداوم نظر دیگران راجب شما را شکل می‌دهند. خبر خوب این است که شما می‌توانید این مهارت را هر روز تقویت کنید. به چیز‌های کوچک توجه کنید و تغییرات قابل توجهی در روابط خود خواهید دید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط