شنبه 11 اسفند 1403 - 15:54

کد خبر 825125

یک‌شنبه 12 اسفند 1403 - 08:01:00


رم رمچارجر ۲۰۲۶ معرفی شد؛ پیکاپی با ۶۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۱۰ کیلومتر برد حرکتی


/ شرکت استلانتیس از اولین خودروی هیبریدی خود که به افزایش‌دهنده برد حرکتی (EREV) است، رونمایی کرد. این خودرو تحت برند رم و با نام رمچارجر توسعه یافته و به عنوان مدل ۲۰۲۶ به فروش خواهد رسید. شاید بدانید پیشرانه EREV در چین طرفداران زیادی دارد. این نوع پیشرانه به نوعی پلی میان موتورهای بنزینی و موتورهای الکتریکی محسوب می‌شود. در این نوع پیشرانه موتور درون‌سوز نقشی در تولید نیرو ندارد و مثل یک ژنراتور فقط برق لازم را تأمین می‌کند.

پیشرانه هیبریدی منحصر‌به‌فرد با موتور V6 و باتری قدرتمند
برخلاف مدل تمام برقی رم ۱۵۰۰ REV، در رمچارجر از باتری ۹۲ کیلووات ساعتی به همراه یک موتور ۳.۶ لیتری V6 استفاده شده است. بهره‌گیری از این ترکیب باعث شده محصول جدید رم از مزایای برق و بنزین به طور همزمان برخوردار باشد. به گفته کمپانی، این خودرو با کمک باتری حجیم خود می‌تواند تا ۲۳۳ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی طی کند. چنین رقمی برای اغلب سفرهای روزانه کافی خواهد بود. با احتساب باک پر و ترکیب آن با شارژ کامل باتری، برد حرکتی به ۱۱۱۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که رمچارجر از ۶۹.۷ کیلووات ساعت از ظرفیت باتری خود استفاده می‌کند.

زمانی که شارژ باتری رم رمچارجر به کمتر از حد معینی برسد، موتور V6 وارد مدار شده و دو موتور الکتریکی خودرو را تغذیه می‌کند. این پیشرانه هیبریدی در مجموع ۶۵۴ اسب بخار قدرت تولید دارد. با این میزان خروجی، رمچارجر در زمره قدرتمندترین مدل‌های برند رم قرار می‌گیرد.

توان کششی فوق‌العاده؛ نزدیک به دو برابر مدل بنزینی
یکی از نکات قابل ‌توجه در رمچارجر، توان کششی بسیار بالای آن است. این پیکاپ ۳.۴ تنی می‌تواند تا ۶۳۵۰ کیلوگرم بار را یدک بکشد که تقریباً دو برابر توان یدک‌ کشی مدل استاندارد بنزینی رم ۱۵۰۰ است. این ویژگی، رمچارجر را به یک گزینه ایده‌آل برای حمل بارهای سنگین و ماجراجویی‌های خارج از جاده تبدیل می‌کند.

مصرف سوخت رم رمچارجر؛ آیا واقعاً بهینه است؟
خودروهای هیبریدی در مقایسه به مدل‌های بنزینی معمولاً مصرف سوخت بهینه‌تری دارند، اما در رم رمچارجر ماجرا کمی پیچیده است! در صورت تأمین برق توسط موتور بنزینی، مصرف سوخت این خودرو معادل ۲۰.۵ مایل بر گالن (حدود ۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) برآورد شده است. این رقم ۱۵ درصد بیشتر از مدل استاندارد رم ۱۵۰۰ با همان موتور ۳.۶ لیتری و سامانه چهارچرخ محرک است که مصرفی برابر ۲۳ مایل بر گالن (۱۰.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) دارد!

رم مصرف سوخت بالاتر رمچارجر را به وزن بالای باتری و پیچیدگی سیستم انتقال قدرت آن نسبت می‌دهد. جالب اینکه این شرکت تأکید دارد بین مصرف سوخت و برد حرکتی در این مدل تعادل بهینه‌ای ایجاد شده است!

قیمت و بازار هدف رم رمچارجر
هنوز قیمت رسمی رم رمچارجر ۲۰۲۶ اعلام نشده، اما رم تأیید کرده که قیمت آن نزدیک به مدل‌های بنزینی رم ۱۵۰۰ خواهد بود. این استراتژی می‌تواند رمچارجر را به گزینه‌ای جذاب برای خریدارانی تبدیل کند که به خرید وانت‌های برقی علاقه دارند، اما هنوز برای کنار گذاشتن کامل موتورهای درون‌سوز مردد هستند.

تیم کونیسکیس مدیرعامل رم، رمچارجر را یک «وانت ایده‌آل» توصیف می‌کند. از دید وی این خودرو تعادل کاملی میان مزایای خودروهای برقی و قابلیت‌های کاربردی وانت‌های بنزینی ایجاد کرده است.

حال باید منتظر ماند و دید که واکنش بازار و مشتریان به رمچارجر چگونه خواهد بود. آیا این مدل می‌تواند جهت‌گیری‌ها را تحت تأثیر قرار دهد؟ در جدول زیر می‌توانید مشخصات این پیکاپ را به طور خلاصه مشاهده نمایید.

نوع پیشرانهسیستم هیبریدی با موتور ۳.۶ لیتری V6 + دو موتور الکتریکی
قدرت کل پیشرانه۶۵۴ اسب بخار
ظرفیت باتری۹۲ کیلووات ساعت (قابل استفاده: ۶۹.۷ کیلووات ساعت)
برد تمام برقی۲۳۳ کیلومتر
برد ترکیبی (برق + بنزین)۱۱۱۰ کیلومتر
مصرف سوخت (بنزینی)۱۱.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (۲۰.۵ مایل بر گالن)
توان یدک‌کشی۶۳۵۰ کیلوگرم
زمان عرضهنیمه دوم سال ۲۰۲۵


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط