دوشنبه 09 مهر 1403 - 07:02

کد خبر 83148

چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 17:20:05


داشتن شکم تخت و صورت پر با چند راهکار خانگی


دلتا/ همه خانم‌ها دوست دارند شکم تخت داشته باشند؛ اما با رژیم‌گرفتن صورتشان لاغر و پیر می‌شود. در این مطلب ما به شما چند ترفند خانگی یاد می‌دهیم تا شکمتان تخت اما صورتتان پر شود.
داشتن شکم تخت و صورت پر ممکن است به عوامل مختلفی مانند ژنتیک، سبک زندگی، تغذیه و سطح فعالیت بدنی مرتبط باشد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا راهکار خانگی برای کاهش شکم و تحت‌تأثیر قراردادن صورت پر را برای شما آورده‌ایم.
داشتن شکم تخت و صورت پر با چند راهکار خانگی
همراه ما باشید تا این چند راهکار مفید داشتن شکم تخت و صورت پر را تجربه کنید.
کاهش میزان مصرف کالری
مصرف کالری بیش از حد، ممکن است منجر به افزایش وزن و چربی در مناطق مختلف بدن شود؛ بنابراین، کاهش مصرف کالری از طریق رژیم غذایی منظم و متوازن می‌تواند به کاهش شکم کمک کند. تأکید بر مواد غذایی سالم، میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و منابع پروتئینی مانند ماهی، گوشت سفید و لبنیات را داشته باشید.

ورزش و تمرینات شکمی
ورزش‌هایی که متمرکز بر نواحی شکم هستند، می‌توانند به تقویت عضلات شکم و کاهش چربی در این نواحی کمک کنند. مثال‌هایی از ورزش‌های شکمی شامل پیلاتس، انواع Plank (پلانک)، تکواندو، شنا و بازی‌های تیمی مانند فوتبال هستند. روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش را در برنامه خود قرار دهید.
ماساژ و تمرینات صورت
ماساژ صورت می‌تواند به تقویت عضلات و افزایش جریان خون در نواحی صورت کمک کند. با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن آرگان، روغن‌زیتون یا روغن نارگیل، تمام‌صورت خود را با حرکات نرم و دایره‌ای ماساژ دهید. همچنین، تمرینات صورتی مانند رقصاندن ابروها، تقویت عضلات گونه، مکیدن لب‌ها و نیز تمرینات چانه می‌تواند به تقویت صورت کمک کند.
برای پر شدن صورت می‌توانید از ماسک صورت نیز استفاده نمایید، بدین‌طریق که:
خیار را به‌صورت رنده شده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. با این کار در عرض ۲ هفته می‌توانید به پرتر به‌نظررسیدن صورتتان کمک کنید.
گلاب مرغوب را روی پوست صورت کمپرس کنید. این کار را ۲۰ دقیقه و هفته‌ای سه بار انجام دهید.
یک قاشق غذاخوری گل رس نرم شده را با یک قاشق مرباخوری گلاب ترکیب کنید و آن را به‌صورت خمیر درآورید سپس کل صورت را با آن خوب پوشش دهید و اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند. بعد از اتمام کار پوستتان را با آب‌خنک بشویید.
داشتن شکم تخت و صورت پر با آلوئه‌ورا
برای چاق شدن صورت، ژل آلوئه‌ورا را به‌عنوان ماسک صورت استفاده نمایید. در تحقیقات ثابت شده است زنانی که به مدت ۹۰ روز، ۱ قاشق‌چای‌خوری ژل آلوئه‌ورا مصرف می‌کردند، قابلیت ارتجاعی پوست بهتری نسبت به دیگران داشتند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط