دوشنبه 20 اسفند 1403 - 16:59

کد خبر 835958

دوشنبه 20 اسفند 1403 - 13:14:30


بیش از ۳۰ درصد معابر شهر یاسوج خاکی است


ایسنا/ شهردار یاسوج گفت: بیش از ۳۰ درصد معابر شهر خاکی است و بخش اعظمی از معابر شهر هم آسیب دیده‌ است.

کیوان آشنا، شهردار یاسوج اظهار کرد: درصد زیادی از معابر شهر یاسوج غیراستاندارد هستند و بخش زیادی از روکش آسفالتی که وجود دارد به دلیل حفاری تخریب شده است، چراکه نوارهای حفاری باعث شده چاله ها و ناهمواری‌های زیادی در جاده‌های شهری ایجاد شود.
وی اظهار کرد: این عوامل موجب بروز مشکلات ترافیکی در شهر یاسوج شده است که برای رفع سریع‌تر مشکلات ترافیکی، معابر اصلی از جمله بلوار آیت الله ملک حسینی و بلوار ۴۵ متری سروک را در اولویت قرار داده ایم که در این زمینه بخشی از بلوار آیت الله ملک حسینی و همین‌طور بخشی از بلوار ۴۵ متری سروک و اتصال به پل شهید یزدان‌پناه زیرسازی و آماده آسفالت شده است، اما به دلیل اینکه ابتدا باید دستگاه‌های خدمات رسان همچون شرکت‌های برق، آب و فاضلاب و شرکت گاز تاسیسات خود را در این معابر نصب کنند منتظر اجرای عملیات خطوط انتقال یا شبکه مربوط به هرکدام از دستگاه‌های گاز، آب و برق هستیم تا برای آسفالت اقدام کنیم.
شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: چنانچه شرکت‌های یادشده اقدام به نصب خطوط نکنند ناچاریم این معابر را در کمتر از یک ماه آسفالت کنیم.
آشنا تصریح کرد: معابر متعددی در شهر یاسوج وجود دارد که آسفالت نیستند و موجب گلایه‌مندی همشهریان شده اند که رسیدگی به این معابر با اولویت دوم بعد از معابر اصلی در دستور کار قرار دارند.
وی ادامه داد: در شرایط حاضر وضعیت آب و هوایی، برودت هوا و بارندگی‌ها این اجازه را به ما نداده که عملیات آسفالت را شروع کنیم، اما به صورت موقت و ترمیمی در حال ترمیم سازی سطوحی هستیم که تخریب شده اند و اگر وضعیت آب و هوایی تغییر پیدا نکند طی هفته‌ آینده عملیات آسفالت شروع می شود و همینطور معابر فرعی خاکی هم در دستور کار قرار خواهند گرفت.
شهردار یاسوج عنوان کرد: توپوگرافی شهر یاسوج در شرایطی قرار دارد که از یک طرف یک بارش نسبتا کم باعث تخریب معابر می شود و از طرف دیگر حفاری‌های متعددی که در سطح شهر صورت گرفته موجب زهکشی بخش زیرسازی و تخریب روکش آسفالت می شود.
آشنا یادآور شد: منابع و ماشین آلات ما محدود هستند و زمان زیادی هم نداریم چراکه شرایط جوی اجازه نمی دهد عملیات روکش را انجام دهیم و از طرفی نیز منابع مالی برای تهیه مواد اولیه گران قیمتی همچون قیر محدود است. همینطور ماشین آلات شهرداری فرسوده و مربوط به گذشته است و این موارد موجب شده که تاکنون ایمن سازی معابر به خوبی پیش نرود.
وی با بیان اینکه از دستگاه‌های خدمات رسان درخواست داریم که در حفاری های خود اصول فنی را رعایت کنند تا کمتر شاهد تخریب معابر باشیم، اظهار کرد: ما هم به عنوان نماینده و خدمتگزار مردم قطعا این موضوع را به صورت ویژه پیگیری می کنیم و اجازه نمی دهیم شرایط کنونی ادامه پیدا کند.
شهردار یاسوج بیان کرد: کمک‌های دولت و بخش دولتی در این زمینه باید چشمگیر باشد و بخش معاونت عمرانی استانداری اگر قصد کمک به معابر شهر یاسوج را دارد باید پروژه‌های عمرانی همچون تقاطع‌های غیرهم سطح، زیرگذر و پل تعریف کند. امیدواریم با پیگیری‌های این معاونت مردم شهر یاسوج بتوانند حداقل از یک تقاطع غیرهم‌سطح بهره مند باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط