پنج‌شنبه 23 اسفند 1403 - 01:30

کد خبر 839058

چهارشنبه 22 اسفند 1403 - 20:23:52


فروشگاه اینترنتی بدعهد با برخورد قضایی پلیس فتا مرکزی مواجه شد


فارس/ رئیس پلیس فتای استان مرکزی از برخورد قضایی با فروشگاه اینترنتی که باوجود دریافت وجه کامل سفارش‌های مشتریان در زمان خرید، سفارش‌ آن‌ها را با تأخیر چندماهه و بعد از شکایت در مراجع قضایی، برای آن‌ها ارسال می‌کرد، خبر داد.

فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتای استان مرکزی با بیان اینکه متأسفانه برخی از فروشگاه‌های اینترنتى از فضای ایجاد شده برای کسب‌وکارهای مجازی سوءاستفاده نموده و اقدام به کلاهبرداری و یا ضرر و زیان به خریداران می‌کنند، از برخورد قضایی با فروشگاه اینترنتی که باوجود دریافت وجه کامل سفارش‌های مشتریان در زمان خرید، سفارش‌ آن‌ها را با تأخیر چندماهه و بعد از شکایت در مراجع قضایی، برای آن‌ها ارسال می‌کرد، خبر داد.

وی افزود: در پی مراجعه احدی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا و ارائه شکایت قضایی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از ایشان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: شاکی پرونده در اظهارات خود بیان داشت، باتوجه‌ به نیاز خود برای خرید لباس مجلسی به صفحه اینستاگرام فروشگاه مجازی مراجعه و بعد از انتخاب لباس مورد علاقه خود و ثبت سفارش و پرداخت کامل وجه سفارش، مدیر فروشگاه وعده ارسال حداکثر یک‌ هفته‌ای کالا را به من داد و در حال حاضر با وجود گذشت بیش از دو ماه از پرداخت وجه، تاکنون کالا برای من ارسال نشده است و مکرراً با وعده ارسال در روزهای آتی، از ارسال سفارش بنده امتناع می‌کند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از تشکیل پرونده در این پلیس، بلافاصله اقدامات لازم در خصوص شناسایی گرداننده فروشگاه اینترنتی مربوطه در دستور کار کارشناسان اینترنتی پلیس قرار گرفت.  

شاطری افزود: با پیگیریهای فنی صورت‌ گرفته، مالک فروشگاه شناسایی و ضمن گزارش نحوه فعالیت مدیر فروشگاه دستورات لازم برای برخورد قضایی متناسب اخذ و با انجام اقدامات لازم و اعمال محدودیت‌های مؤثر بر ادامه فعالیت فروشگاه، وی ناچار به بازگرداندن مبلغ دریافتی از شاکی و جبران زیان وارد شده به وی شد.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان داشت: طی بررسی صورت‌گرفته بر روی سوابق کاری مدیر فروشگاه مشخص شد شکایت‌های متعددی از وی در مراجع انتظامی و قضایی در حال پیگیری است و مدیر فروشگاه با سوءاستفاده از برخی خلاء‌های قانونی، با دریافت مبالغ کالاهای سفارش داده شده در ابتدای کار، سفارش‌ها را چند ماه بعد از آن و گاهی مغایر با چیزی که خریداران سفارش داده بودند تحویل می‌داد که برخورد متناسب قضایی و اعمال محدودیت مؤثر در فعالیت وی ضروری به نظر می رسید.

به گفته وی باوجوداینکه پلیس فتا همواره تمام تلاش خود را در راستای احقاق حقوق شهروندان در فضای مجازی به کار خواهد بست؛ ولی کاربران نیز در انتخاب فروشگاه مناسب دقت لازم را داشته باشند و تنها از فروشگاه‌های دارایی نماد اعتماد الکترونیک خرید نمایند و با جدی گرفتن هشدارهای پلیس فتا در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی با شماره‌گیری تلفن شبانه‌روزی پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ از خدمات کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند گردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط