دوشنبه 12 فروردین 1404 - 01:08

کد خبر 853292

پنج‌شنبه 08 فروردین 1404 - 23:20:00


تلویزیون از مخاطبان سریال «پایتخت» انتقام گرفت!


اطلاعات/ بعد از انتقادات گسترده درباره حجم بالای تبلیغات بازرگانی در سریال پایتخت، تلویزیون دو اقدام ویژه برای دور زدن مخاطب انجام داد.              
با آغاز پخش فصل هفتم سریال پایتخت که با استقبال گسترده مردم مواجه شده، چند سوال ذهن مخاطبان را درگیر کرده که از آن جمله علت توقف تولید این سریال محبوب در ۲ سال گذشته بوده است که ظاهرا مدیران تلویزیون جوابی برای آن ندارند.
 در کنار این سوال، حجم بالای تبلیغات حین، قبل و بعد از سریال نیز مردم را کلافه کرده به طوری که علاوه بر تبلیغات پیش از پخش، تبلیغ بازیگران برای حامی سریال و همچنین تبلیغات مستقیم در جریان قصه، ۸ دقیقه آگهی در میانه سریال صدای همه را درآورد؛ به طوری که تلویزیون در اقدامی عجیب ابتدا عدد اعلام دقایق آگهی را از برنامه‌ها حذف کرد و سپس ترفند جدیدی را برای حفظ آگهی‌ها و درآمدزایی بالا از این سریال عملیاتی کرد.
در پخش مجدد قسمت سوم این سریال، پیش از پخش ۱۶ دقیقه آگهی تبلیغاتی پخش شد! اقدامی که بعد از عدد ۲۱ دقیقه پخش آگهی قبل از بازی ایران-ازبکستان در شبکه سه قطعا رکورد جدیدی برای پخش یک سریال است. 
در واقع تلویزیون بعد از انتقادها، میزان تبلیغات میانه سریال را از ۸ دقیقه به ۶ دقیقه تقلیل داده اما قبل و بعد از سریال، با پخس حدود ۳۰ دقیق آگهی از خجالت مخاطبان تشنه سریال در می‌آید. این جدای از تبلیغات زیرنویس حین پخش سریال پایتخت است.
مجموع این اعداد درآمد نجومی صداوسیما از این سریال را نشان می‌دهد که با عدم شفافیت هیچگاه مشخص نمی‌شود، چه اعدادی کسب و در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد شورای نظارت بر صداوسیما که هرساله بودجه عجیبی هم دارد، یک شورای صوری و بدون کارکرد و بدون خروجی نظارتی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط