چهارشنبه 28 فروردین 1404 - 22:08

کد خبر 870976

سه‌شنبه 27 فروردین 1404 - 11:02:00


رایج‌ترین چالش‌های محیط‌های کاری


آخرین خبر/ طبق آمارها میزان رشد بهره‌وری نیروی انسانی در کشور حدود منفی یک درصد است و عوامل مختلفی در این ماجرا نقش دارند؛ راهکار چیست؟
چالش‌های زیادی ممکن است در محیط کار به وجود آیند. از احساس خستگی ناشی از حجم بالای کار گرفته تا عوامل مختلفی که می‌توانند منجر به استرس شوند. برای کارمندان، مسائلی این چنین می‌توانند تبدیل به چالش‌هایی مهم و موثر در کیفیت و بهره‌وری کاری‌شان شوند. رئیس سابق سازمان بهره‌وری کشور گفته: «میزان رشد بهره‌وری نیروی انسانی دستگاه‌های دولتی، عمومی و خصوصی کشور حدود منفی یک درصد است»(منبع ایرنا). در این مطلب به بررسی برخی از چالش‌های رایج در محیط کار می‌پردازیم و اقدامات و ایده‌هایی را ارائه می‌دهیم تا این چالش‌ها به مشکلات قابل حل تبدیل شوند و کارمندان قادر به بهره‌مندی بیشتر از زمان و انرژی خود باشند.
​​​​​​​۱ آموزش ناکافی
فقدان آموزش منجر به مشکلات متعددی در محل کار می‌شود. آموزش ضعیف یک چالش مهم در محل کار است که می‌تواند منجر به افزایش ناامیدی شود؛ زیرا کارکنان نمی‌دانند که برای بهبود عملکرد یا برتری در نقش خود چه کاری را باید انجام دهند.
راه‌حل|مهم است که آموزش را یک سرمایه گذاری بدانیم. هنگامی که آموزش را به بخش بزرگی از فرهنگ خود تبدیل می‌کنید، با افزایش کارایی و بهره‌وری هزینه‌های ناشی از آموزش به شما باز می‌گردد.
۲ نداشتن انعطاف‌پذیری در برنامه
مردم زندگی پیچیده‌ای دارند که ممکن است با روزها و ساعات کاری  تناسب نداشته باشد. عدم انعطاف‌پذیری برنامه می‌تواند منجر به استرس شود و بر توانایی کارگران و کارمندان شما برای انجام کار تاثیر منفی بگذارد.
راه‌حل| زمان‌بندی‌های انعطاف‌پذیر ممکن است پیچیده به نظر برسد اما با نرم‌افزار زمان‌بندی ، مدیریت آن‌ها در واقع آسان است. شما می‌توانید زمان کارمندان خود را ردیابی کنید و می‌توانید به کارکنان خود مسئولیت بیشتری نسبت به برنامه‌هایشان بدهید.
۳ تعادل ضعیف کار و زندگی
اگر مشکل تعادل کار و زندگی دارید، این یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در محل کار است. همه ما می‌دانیم که ایجاد تعادل بین کار و زندگی دشوار است. از مدیر اجرایی گرفته تا کارمند سطح اول ممکن است درگیر این موضوع باشند.
راه‌حل|تعادل کار و زندگی با فرهنگ شروع می‌شود. روی رفاه کارمندان سرمایه‌گذاری کنید و افراد را تشویق کنید که هنگام خروج از دفتر کار، مسائل شغلی را فراموش کنند.
۴ نداشتن انگیزه
انگیزه چیزی نیست که بتوانید آن را جادو کنید. همیشه روزهایی وجود خواهد داشت که کارمندان شما انگیزه نداشته باشند.
راه‌حل| با کارکنان خود ارتباط برقرار کنید! می توانید بپرسید چه عواملی بیشتر به آن‌ها انگیزه می‌دهند. فهرستی از عواملی مانند حقوق، زمان مرخصی، اهداف و پاداش‌ها ایجاد کنید و بخواهید که آن ها را به ترتیب اهمیت رتبه‌بندی کنند.
۵ نداشتن ارتباط
کمبود ارتباط یک مشکل رایج در محل کار است. ارتباطات ضعیف به بهره‌وری آسیب می‌رساند و منجر به خطاهای بیشتری می‌شود.
راه‌حل|تشویق ارتباطات باز باید یکی از نقش‌های اصلی یک مدیر باشد.
۶ مسائل مربوط به اعتماد
مسائل مربوط به اعتماد می‌تواند یکی از سخت‌ترین چالش‌ها باشد. این به این دلیل است که اعتماد عموماً در طی یک دوره زمانی از بین می‌رود و بازگرداندن آن زمان می‌برد.
راه‌حل| یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن اعتماد، نداشتن ارتباط است. کارمندان شما نمی‌توانند ذهن یکدیگر را بخوانند؛ بنابراین زمانی که اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند، خودشان شروع به پر کردن جاهای خالی می‌کنند و اغلب به از بین رفتن اعتماد می‌انجامد.
۷ قدردانی و تشکر نکردن
طبیعی است که مردم بخواهند به خاطر کار سخت و تلاشی که انجام می‌دهند از آن ها قدردانی شود. وقتی شخصی کار بزرگی انجام می‌دهد، فرصتی عالی برای تقویت روحیه و ایجاد اعتماد است، پس آن را از دست ندهید.
راه‌حل|در هر ماه جوایزی برای کارمندان تهیه کنید و نقاط عطف مانند تولدها و سالگردهای کاری را به یاد داشته باشید.
۸مشکلات بین کارکنان
درگیری بین کارکنان ممکن است اتفاق بیفتد، این بخشی از زندگی است. مردم نظرات متفاوتی دارند و این چیز خوبی است، اما نحوه مدیریت این موضوع بسیار مهم است.
راه‌حل|شما می‌توانید با ترویج کار گروهی، تشویق به بازخورد، پرداختن به نگرش‌های منفی و پرسش در مورد بزرگ ترین چالش‌ها در کار، می‌توانید محیط هماهنگ‌تری ایجاد کنید.
۹ نداشتن امکان رشد
همه افراد در زندگی اهدافی دارند. کارمندان هم می‌خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند و چالش‌های جدیدی را در محل کار انجام دهند. اگر این امکان در محل کار وجود نداشته باشد و فرد احساس در جا زدن کند این می‌تواند به یکی از چالش‌ها منجر شود.
راه‌حل| یک نقشه پیشرفت شغلی تنظیم کنید که فرصت‌های موجود را به کارکنان نشان دهد. در مورد معیارهایی که برای افزایش حقوق باید رعایت شود، بحث کنید و به کارکنان خود کمک و مسیر شغلی خود را برنامه‌ریزی کنند.

نویسنده: فرنگیس یاقوتی | مترجم منبع: zoomshift.com


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط