شنبه 24 مرداد 1405 - 03:56
افزایش ۴۰درصدی افسردگی بهخاطر نمک
خراسان/ مطالعه جدیدی نشان داده افزودن بیش از حد نمک به غذا نهفقط برای سلامت جسمانی مضر است، بلکه میتواند تأثیر منفی قابلتوجهی بر سلامت روان هم بگذارد. به گزارش «دیجیاتو» و طبق نتایج این تحقیق، ارتباط مستقیمی بین مصرف بیشتر نمک و افزایش خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب وجود دارد.
بررسی ۴۳۹هزار نفر
پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی سینجیانگ چین در این مطالعه که بیش از ۴۳۹ هزار بزرگسال بریتانیایی را طی ۱۲ سال بررسی کرد، شرکتکنندگان را براساس میزان افزودن نمک به غذا دستهبندی کردهاند. به گفته آن ها افرادی که «همیشه» به غذای خود نمک اضافه میکردند، در مقایسه با افرادی که «هرگز یا بهندرت» این کار را میکردند، ۳۷ درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی و ۲۷ درصد بیشتر در معرض اضطراب قرار داشتند. همچنین کسانی که «گاهی» یا «معمولاً» این کار را میکردند، با افزایش خطر ۵ تا ۱۶ درصدی مواجه بودند.
راهکار ساده ولی مؤثر در پیشگیری از اختلالات روانی
افسردگی و اضطراب از شایعترین اختلالات روانی در جهان محسوب میشوند که بهترتیب بیش از ۲۸۰ و ۳۰۱ میلیون نفر را تحتتأثیر قرار میدهند و از دلایل اصلی ناتوانی در سطح جهانی هستند. این یافتهها برای نخستین بار نشان میدهند افزودن نمک به غذا، نهفقط برای قلب و کلیهها مضر است، بلکه میتواند مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت روان نیز اثر بگذارد. پژوهشگران تأکید کردهاند کنترل مصرف نمک میتواند یکی از راهکارهای ساده ولی مؤثر در پیشگیری از اختلالات روانی باشد.
پربیننده ترین
-
عکس مسی درآمد؛ آخرین توپ طلا با آرایشگر ویژه!
-
10 جایزه 5 میلیون تومانی برای کاربران آخرین خبر (مهلت شرکت در مسابقه تا 9 آذر تمدید شد.)
-
10 جایزه 5 میلیون تومانی برای کاربران آخرین خبر (مهلت شرکت در مسابقه تا 9 آذر تمدید شد.)
-
چراغ قوه همه کاره ( پاور بانک، شیشه شکن و ... )
-
هشدار آبفای کشور به مردم؛ هیچ ماموری فعلا برای قرائت کنتور آب مراجعه نمیکند
-
آخرین وضعیت راهها در چهارمین روز از سال جدید؛ محور چالوس از شنبه دوباره بسته میشود
-
جارو شارژی !! دیگه نگران نظافت ماشین نباشید
-
زنده؛ بیرانوند در یک قدمی استقلال
-
"دنا پلاس اتومات" بخریم یا "تارا اتومات؟"/ مقایسه اختصاصی "آخرینخودرو" از دو خودروی پرطرفدار
-
فشار آبرو چند برابر کن ....
-
فرمانده کل قوا: ملت ایران در مقابل جنگ تحمیلی محکم میایستد همانگونه که در مقابل صلح تحمیلی نیز محکم خواهد ایستاد
-
چالش/ بازیکن داخل تصویر رو حدس بزن (16)
-
5 نشانه ضعیف شدن ریه ها و بهترین روش تقویت آن چیست؟
-
لندکروزر یا ۲۰۶؟ / مقایسه جالب "آخرینخودرو" به بهانه سخنان جنجالی میرسلیم
-
پایان زودهنگام گنبد آهنین؟ اسرائیل مجبور به جیرهبندی موشکها شد
-
سپ، برترین شرکت در خاورمیانه شد
-
گردونه را بچرخانید، بیتکوین دریافت کنید
-
واکنش عراقچی به تجاوز امروز آمریکا به تأسیسات هستهای فردو، نطنز و اصفهان
آخرین اخبار
-
خسارت به موزه باستانشناسی درهشهر در حملات دشمن
-
اعلام همبستگی کشتی آسیا؛ ایران همواره یکی از ارکان کشتی جهان است
-
نیویورک تایمز: ناو جرالد فورد ۳۰ ساعت در آتش میسوخت
-
توزیع میوه شب عید در ایلام تا ۱۵ فروردین ادامه دارد
-
چالش عجیب یونایتد برای فروش برونو به عربستان
-
منابع و جزئیات آزمون دکتری ۱۴۰۶ اعلام شد
-
توصیههای آتشنشانی برای برگزاری چهارشنبهسوری متفاوت در شرایط جنگی
-
واکاوی سناریوهای ادامه لیگ برتر در پرسپولیس
-
خشم کشورهای عربی منطقه از دولت ترامپ
-
معاون وزیر نیرو: قطعی طولانیمدت برق نداریم
-
عارف: در صورت تکرار «فروغ جاویدان»، «مرصاد ۲» را تکرار میکنیم
-
وداع مردم شیراز با پیکر مطهر 5 شهید مدافع میهن
-
عکس/ آثار تجاوز به مناطق مسکونی تهران
-
نجات ۱۵ نفر از کارمندان و مشتریان یک بانک و منازل مسکونی از زیر آوار
-
بهادری جهرمی: استیصال دشمنان نشان از این دارد که کدام طرف نزدیک پیروزی است
سایر اخبار مرتبط
نظرات
ثبت نظر
مهمترین اخبار
معاون وزیر نیرو: قطعی طولانیمدت برق نداریم
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 12:49:00
نجات ۱۵ نفر از کارمندان و مشتریان یک بانک و منازل مسکونی از زیر آوار
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 12:08:40
مجوزهای کسب و کار به مدت سه ماه تمدید شد
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 12:04:50
اطلاعیه درگاه ملی مجوزها درخصوص اختلال در فرآیند صدور مجوزها
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 11:42:37
تسهیلات ویژه گمرکی برای ترخیص شبانهروزی دارو و تجهیزات پزشکی
سهشنبه 27 اسفند 1404 - 11:31:21