دوشنبه 02 مهر 1403 - 08:47

کد خبر 8985

جمعه 11 فروردین 1402 - 14:48:00


چالش بزرگ یحیی در رفسنجان


فوتبال 360/ پرسپولیس در غیاب 3 مهره کلیدی خود امشب در مقابل مس رفسنجان شب سختی را خواهد داشت.

سرخ‌پوشان پایتخت بعد از قبول شکست یک‌گله در یکی از مهم‌ترین دیدارهای فصل مقابل سپاهان اصفهان، حالا سال جدید را در رتبه سوم جدول آغاز می‌کنند و بعد از نبرد دشوار برابر طلایی‌پوشان اصفهانی، شاگردان یحیی گل‌محمدی امشب در رفسنجان باید مقابل مس که عنوان بهترین خط دفاعی فصل را یدک می‌کشد، صف‌آرایی کنند. پرسپولیس باتوجه به فاصله 4 امتیازی ایجاد شده تا صدر جدول، در مسابقه امشب برای حفظ امید خود به قهرمانی در لیگ برتر، راهی جز کسب پیروزی ندارد.

یحیی گل‌محمدی شب گذشته در نشست خبری پیش از دیدار با مس رفسنجان حضور پیدا کرد و ضمن توصیف شرایط این مسابقه حساس، درباره غایبان تیمش در دیدار با مس هم توضیحاتی را ارائه کرد. باتوجه به اعلام سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت، مرتضی پورعلی‌گنجی و کمال کامیابی‌نیا به دلیل مصدومیت در مسابقه امشب پرسپولیس مقابل مس رفسنجان حضور ندارند و لیاندرو پریرا هم به دلیل محرومیت شانسی برای حضور در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت برابر مس ندارند تا سرمربی پرسپولیس چالش‌های مهمی را در مقابل خود برای چینش ترکیب اصلی در مسابقه امشب ببیند.

خط دفاعی سرخ‌ها با یک ابهام

علیرضا بیرانوند بعد از حضور در دروازه تیم ملی در مصاف با تیم روسیه و استراحت کامل در تقابل با تیم کنیا، آماده حضور دوباره در خط دروازه پرسپولیس است. گیورگی گولسیانی هم با رفع مشکل سرماخوردگی‌اش امشب مجدداً به ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت بازخواهد گشت اما نکته مهم درباره زوج او در خط دفاعی پرسپولیس است. مرتضی پورعلی‌گنجی به واسطه مصدومیتی که در دیدار با سپاهان گریبان‌گیر او شد، امشب نمی‌تواند تیمش را در رفسنجان همراهی کند و همین مسئله باعث شده تا یحیی گل‌محمدی به دنبال انتخاب جانشین برای او باشد.

فرشاد فرجی که در بازی قبلی مقابل سپاهان به عنوان جانشین گولسیانی در ترکیب پرسپولیس حضور پیدا کرد، گزینه اول در دسترس گل‌محمدی است و علی نعمتی هم به عنوان بازیکن جانشین به جای پورعلی‌گنجیِ مصدوم به ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شد، دیگر بازیکنی است که سرمربی پرسپولیس می‌تواند روی حضورش در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت حساب کند. البته که وحدت هنانوف هم توانایی بازی در پست دفاع میانی را دارد اما به نظر می‌رسد که احتمالاً از میان فرجی و نعمتی، سرمربی پرسپولیس یک گزینه را انتخاب خواهد کرد. دانیال اسماعیلی‌فر و وحید امیری هم به مانند بازی گذشته در مسابقه امشب هم احتمالاً در نقش دفاع راست‌و‌چپ برای سرخ‌پوشان پایتخت به میدان می‌روند.

بازگشت احتمالی 2 ستاره به خط میانی
کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک زوج خط میانی پرسپولیس در بازی گذشته مقابل سپاهان اصفهان بودند اما حالا مصدومیت کامیابی‌نیا باعث شده تا خبری از ثبات در خط میانی سرخ‌پوشان پایتخت نباشد. با توجه به این موضوع، سرمربی پرسپولیس به نظر می‌رسد بار دیگر به سراغ سینا اسدبیگی خواهد رفت و او در کنار میلاد سرلک زوج میانه زمین سرخ‌ها را در مسابقه امشب شکل خواهند داد.

سعید صادقی هم با گذر از روزهای مصدومیت آماده حضور در ترکیب پرسپولیس شده و احتمالاً او امشب در ترکیب اصلی تیمش جای خواهد گرفت. یحیی گل‌محمدی برای بازگرداندن صادقی به ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت، به دنبال کشیدن خط قرمز روی نام یکی از بازیکنان تیمش است که احتمالاً گزینه موردنظر گل‌محمدی، امید عالیشاه خواهد بود و این وینگر باتجربه به نیمکت پرسپولیس منتقل می‌شود. در کنار صادقی، مهدی ترابی احتمالا دیگر وینگر پرسپولیس در مسابقه امشب خواهد بود.

زوج غیرتخصصی در خط حمله پرسپولیس؟
محمد عمری و لیاندرو پریرا 2 مهاجم پرسپولیس در 2 بازی گذشته مقابل تراکتور تبریز و سپاهان اصفهان بوده‌اند. پریرا در بازی گذشته مقابل طلایی‌پوشان اصفهانی، با کارت قرمز پیام حیدری مواجه شد و همین مسئله باعث شد تا مهاجم برزیلی شانسی برای حضور در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت در مسابقه امشب در مقابل مس رفسنجان نداشته باشد.

یحیی گل‌محمدی به نظر می‌رسد محمد عمری که پست تخصصی‌اش وینگر است را در خط حمله تیمش حفظ خواهد کرد؛ گل‌محمدی برای برگزیدن زوج عمری در خط حمله پرسپولیس به دنبال انتخاب بهترین گزینه است و عیسی آل‌کثیر، شیخ دیاباته و مهدی عبدی گزینه‌های در دسترس گل‌محمدی هستند. باتوجه به دوری دیاباته از میادین در هفته‌های گذشته، احتمالاً سرمربی پرسپولیس بار دیگر به عیسی آل‌کثیر اعتماد خواهد کرد و این مهاجم باتجربه به ترکیب اصلی سرخ‌پوشان باز می‌گردد و دیاباته از روی نیمکت کارش را در مسابقه امشب آغاز می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط