جمعه 30 شهریور 1403 - 01:35

کد خبر 9153

جمعه 11 فروردین 1402 - 18:00:00


آنریل انجین 5 تولید سه‌گانه‌ جدید The Witcher را آسان می‌کند


گیم فا/ به گفته‌ مدیرعامل شرکت سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، انتقال فرآیند تولید بازی‌ها روی آنریل انجین ۵ باعث تسهیل در ساخت سه‌گانه‌ جدید The Witcher خواهد شد.
    
شرکت سی‌دی پراجکت رد حدود یک سال پیش اعلام کرد که موتور داخلی RED را کنار گذاشته است و کل خط تولید خود را به آنریل انجین ۵ انتقال خواهد داد. این توسعه‌دهنده لهستانی در ادامه تایید کرد که نسخه اصلی بعدی سری The Witcher با نام رمزی Project Polaris، اولین بازی این استودیو خواهد بود که با استفاده از انجین جدید شرکت اپیک گیمز (Epic Games) ساخته می‌شود.

به تازگی آدام کشینسکی (Adam Kiciński)، مدیرعامل سی‌دی پراجکت، در یک کنفرانس ارائه‌ عملکرد مالی اخیر به این موضوع اشاره کرد و توضیح داد که چگونه استفاده از آنریل انجین ۵ می‌تواند به پیشرفت این شرکت در ساخت بازی‌های آینده کمک کند.

به گفته کشینسکی، اعضای سی‌دی پراجکت هنوز در حال طی کردن فرآیند آشنایی با انجین جدید هستند. وی همچنین توضیح داد با وجود اینکه تغییر انجین باعث سرعت بخشیدن به روند ساخت پروژه‌ی Polaris نشده اما می‌تواند تولید دنباله‌های آن را بسیار راحت‌تر کند. این مدیرعامل در ادامه خاطرنشان کرد که تغییر به آنریل انجین ۵ همان دلیل اصلی به شمار می‌آید که سی‌دی پراجکت قبلا اعلام کرد قصد دارد کل سه‌گانه‌ جدید بازی‌های The Witcher را در ۶ سال عرضه کند.

آدام کشینسکی در ادامه توضیح داد: «ما در حال آماده‌سازی همه‌چیز در بخش خط تولید و انجین هستیم. برخی از توسعه‌دهندگان هنوز در حال یادگیری فناوری‌های آنریل انجین ۵ هستند و در عین حال، تیم‌هایی وجود دارند که با شرکت اپیک گیمز همکاری نزدیک دارند تا بتوانند روی تمام مواردی که برای بازی نقش‌آفرینی، روایت‌محور و جهان‌باز آینده‌ ما مهم است، کار کنند. با اینکه تغییر انجین قطعا باعث کاهش سرعت تولید پروژه‌ Polaris ما نشده اما فرآیندهای توسعه را نیز تسریع نخواهد کرد. با این وجود برای پروژه‌های بعدی، احتمال می‌دهیم که روند تولید بسیار آسان‌تر شود. این یکی از دلایلی بود که می‌گفتیم می‌خواهیم سه بازی بزرگ بعدی The Witcher که با انتشار پروژه Polaris که همان The Witcher 4 است شروع می‌شود را در مدت ۶ سال عرضه کنیم.»

گفتنی است که در ماه مه سال گذشته، شرکت سی‌دی پراجکت رد تایید کرد که بازی The Witcher 4 در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و بیش از ۱۰۰ نفر روی آن کار می‌کنند. در همین حال ریمیک نسخه اول The Witcher که یک بازی جهان‌باز خواهد بود، توسط استودیوی Fool’s Theory و با همکاری سی‌دی پراجکت رد در حال توسعه است و انتظار می‌رود پس از پروژه Polaris عرضه شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط