شنبه 07 مهر 1403 - 06:48

کد خبر 92566

پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 - 11:00:00


سری بە زیر پوست بزنید!


ایسنا/ همە ما بارها و بارها در زمان کودکی و نوجوانی هنگامی کە پوستمان بریدە و یا زخم برداشتە این سوال را از خودمان پرسیدەایم کە زیر پوست چە اتفاقی رخ می‌دهد؟ اصلا آن زیر چیست؟
خب این سوال بارها و بارها در زندگی ما تکرار شدە حالا برای پاسخ بە این سوال کە زیرپوست انسان چە خبر است، یک نویسندە خوش‌ذوق و صاحب ایدە بە نام "کارن لاتچانا کِنی" بە دنبال پاسخ آن رفتە و جواب این سوال را در کتابی تحت عنوان "سرک کشیدن زیر پوست" عنوان کردە است.
او تنا بە سرک کشیدن زیر پوست اکتفا نکردە و مجموعە کتاب‌هایی جذاب تحت عنوان مجموعە آن زیر چیست منتشر کردە است و اگر یکی از این کتاب‌ها را بردارید، ورق بزنید و نگاهی بیندازید، می‌توانید سرکی به زیر پوست بدن انسان و زیر پوست شهر بکشید و جواب خیلی از سوال‌هایتان را در این کتاب پیدا کنید.

معرفی کتاب سرک‌کشیدن زیر پوست
کتاب سرک کشیدن زیر پوست از مجموعه "آن زیر چیست؟" نوشته "کارن لاتچانا کِنی" از کتاب‌های علمی آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. در این کتاب نویسنده با شیوه‌ای قابل فهم فیزیولوژی بدن انسان را تشریح می‌کند.


خلاصه کتاب سرک کشیدن زیر پوست
در این کتاب سعی شده با زبان گویای تصویر و ارائه تعاریف ساده مخاطبان این اثر با بخش‌های مختلف بدن و چگونگی کارکرد آن به خوبی آشنا شوند.
بخش‌هایی که در کتاب آورده شده عبارتند از دستگاه تنفس، تلمبه کردن خون، کارخانه سوخت‌رسانی، دفع مواد زائد، کنترل کردن، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها و ...است.

کتاب سرک کشیدن زیر پوست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم
کتاب سرک کشیدن زیر پوست برای مطالعه گروه سنی جوان و نوجوان در نظر گرفته شده است.

جملاتی از کتاب سرک کشیدن زیر پوست
بدن برای این که درست کار کند به خون و اکسیژن نیاز دارد. بدن همچنین به سوخت و انرژی هم احتیاج دارد تا بتواند به اعضا و دستگاه‌هایش نیرو ببخشد.
غذایی که می‌خوریم در دستگاه گوارش بدن تجزیه می‌شود، بیایید با هم یک تکه سیب را دنبال کنیم! وقتی سیب را گاز می‌زنید، دندان‌هایتان سیب را تکه‌تکه می‌کند، آن‌وقت خرده‌های سیب از مری به سمت پایین می‌روند و تلپ، در معده‌ شما فرو می‌آیند؛ ترکیبی از اسیدها و آنزیم‌ها در معده این خرده‌های سیب را خردتر و در نهایت تجزیه می کنند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط