دوشنبه 28 آبان 1403 - 10:15

کد خبر 92790

پنج‌شنبه 25 خرداد 1402 - 13:18:50


انجام عملیات روکش حفاظتی آسفالت در آزادراه قم-تهران


باشگاه خبرنگاران/ رئیس اداره نگهداری راه‌های راهداری قم گفت: پروژه روکش حفاظتی آسفالت در طول هفت کیلومتر از لاین شرقی آزادراه قم-تهران با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شد.

محمد معارف‌وند، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم اظهار کرد: با توجه به موقعیت آزادراه قم-تهران که به عنوان سومین محور ترافیکی، کریدور ارتباطی ۱۷ استان با مرکز کشور است، ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک آن در اولویت برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم افزود: از آنجا که پروژه‌های عمران جاده‌ای، به‌ویژه در حوزه نگهداری سطوح آسفالتی، ضمن افزایش ضریب بهره‌وری، در کاهش حوادث محتمله جاده‌ای نقش بسزایی دارند، در قالب طرحی پیمانی نسبت به اجرای روکش حفاظتی آسفالت در طول هفت کیلومتر از لاین شرقی آزادراه قم-تهران اقدام شد.
معارف‌وند، میکروسرفیسینگ را در زمره روش‌های نوین حفاظتی آسفالت دانست و گفت: با توجه به وضعیت سطوح آسفالتی آزادراه قم-تهران، به منظور افزایش ضریب بهره‌وری آن، استفاده از این نوع روکش حفاظتی مناسب تشخیص داده و به مرحله اجرا گذاشته شد.
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم میزان اعتبار تخصیصی این پروژه را بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی هزینه‌های اجرایی پروژه روکش حفاظتی آسفالت آزادراه قم-تهران از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأمین شده است.
معارف‌وند با بیان این موضوع که در حال حاضر، چند کارگاه عمران جاده‌ای دیگر در آزادراه قم-تهران به فعالیت مشغول هستند، یادآور شد: با توجه به مطالعات میدانی صورت گرفته، متناسب با وضعیت آسفالتی هر قطعه از آزادراه قم-تهران، با اجرای طرح‌هایی از جمله لکه‌گیری هندسی، درزگیری، اسکراب سیل، سندسیل و روکش آسفالت گرم بهسازی می‌شوند.
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم سرعت مناسب در اجرا، عدم آسیب‌های زیست محیطی، صرفه اقتصادی را از جمله مزایای استفاده از روکش حفاظتی آسفالت دانست و گفت: این لایه حفاظتی آسفالت ترکیبی از قیر امولسیون، سیمان، آب، لاتکس، مصالح سنگی دانه‌بندی شده است که توسط دستگاهی مخصوص و کاملاً ایرانی، بر سطوح جاده‌ای پاشش و ضمن نفوذ در خلل و فرج آسفالت، از تخریب آن تا حد قابل ملاحظه‌ای می‌کاهد.
معارف‌وند بازه زمانی پروژه را سه ماهه اعلام کرد و گفت: این طرح حداکثر تا پایان شهریورماه سال جاری اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم تاکید کرد: با توجه به سیال بودن این محلول، پس از پاشش نیازمند بازه زمانی 6 ساعته‌ای جهت بازدهی مناسب می‌باشد، لذا از مترددین گرامی درخواست می‌گردد ضمن همکاری با مجریان پروژه، در افزایش ضریب بهره‌وری آن با رعایت موارد موضوعه ساعی باشند.


 



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط