یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 08:52

کد خبر 95217

شنبه 27 خرداد 1402 - 19:09:12


دلایل ریزش ابرو و روش طبیعی پرپشت شدن


آخرین خبر/ ابروها یکی از اجزای اصلی صورت هستند که تاثیر به سزایی در زیبایی چهره افراد دارند. اما در بسیاری از مواقع به دلیل عوامل مختلف ابروها دچار ریزش می‌شوند و فرم اصلی خود را از دست می‌دهند. در شرایطی که داشتن ابروهای پرپشت و پهن دوباره ترند شده است، بسیاری از افرادی که ابروهای نازک دارند با استفاده از روش‌هایی برای تقویت ابروهای خود تلاش می‌کنند. در این مقاله قصد داریم روش‌های طبیعی پرپشت شدن ابرو را به شما معرفی کنیم.

دلایل ریزش ابروها
ابروها بر اثر عوامل مختلف زیر دچار ریزش می‌شوند:
⚪ رژیم غذایی نامناسب
⚪ تغییرات هورمونی

⚪ افزایش سن
⚪ بیماری‌های پوستی
⚪ بیماری عفونی
⚪ سرطان و عوارض ناشی شده از شیمی درمانی
⚪ حساسیت و اگزما
⚪ استرس و فشار عصبی
⚪ یائسگی
⚪ کمبود آهن
⚪ بارداری
⚪ مشکلات تیروئید
⚪ استفاده از مواد آرایشی غیر استاندارد و بی‌کیفیت

روش‌های طبیعی فرم‌دهی
حالا که اطلاعاتی درباره دلایل و عوامل ریزش ابروها کسب کردید، لازم است بدانید که با انجام اقدامات بسیار ساده می‌توانید به تقویت و پرپشت شدن ابروهای خود کمک کنید و از ریزش و کم پشت شدن مجدد آنها جلوگیری کنید. البته هنگام حذف موهای زائد در اطراف پلک‌ و چشم‌ها دقت داشته باشید که موهای خط اصلی ابروها را از بین نبرید. چرا که بخش زیرین ابروها نسبتا رشد کمتری نسبت به موهای زائد دارند و گاهی ممکن است تا مدت‌ها از رویش مجدد آنها محروم شوید. پس برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا روش‌های طبیعی زیر را انجام دهید.

استفاده از روغن‌های گیاهی
روغن‌های گیاهی مانند روغن بادام تلخ، روغن کرچک، روغن نارگیل و روغن زیتون به دلیل داشتن منابع غنی از ویتامین‌ها به تقویت تارهای مو کمک کرده و از ریزش ابروهای شما جلوگیری می‌کنند. بنابراین زمانی که ابروها عاری از هرگونه مواد آرایشی بوده و به خوبی تمیز و شسته شده‌اند، مقداری از این روغن‌ها را روی ابروهای خود بمالید و اجازه دهید تا به خوبی جذب ریشه موها شود.
روغن‌های گیاهی پروتئین‌ها و اسیدهای چرب مفید برای فولیکول موها را تامین کرده و روند رشد ابروها را تسریع می‌بخشند. همچنین این روغن‌های طبیعی موجب افزایش استحکام و ضخامت ابروها شده و به مرور زمان مشکل نازکی ابروها را برطرف می‌کنند. به منظور اثربخشی سریع جهت تقویت ریشه موها، شب‌ها قبل از خواب مقداری از این روغن‌های گیاهی را با پنبه روی ابروهای خود قرار دهید و صبح با استفاده آب و مواد شوینده مناسب صورت خود را بشویید.

ماساژ دادن برای داشتن ابروهای پرپشت
یکی دیگر از روش‌های طبیعی برای داشتن ابروهای پرپشت و زیبا مربوط به ماساژ دادن ناحیه ابروها می‌شود. عمل ماساژ باعث خون‌رسانی مناسب به ریشه موها شده و روند رشد ابروها را افزایش می‌دهد و با ریزش آنها مقابله می‌کند. برای این کار، روزانه مقداری از روغن زیتون یا بادام را با استفاده از نوک انگشتان خود به صورت دورانی از بالای ابرو تا گوشه خارجی صورت ماساژ دهید. بعد از حدود ۱۵ دقیقه ماساژ دادن ابروها نسبت به شستشوی صورت خود با آب ولرم اقدام کنید و موهای ابرو را برس مخصوص در جهت رویش موها شانه کنید.


مالیدن قطره وازلین به ابروها
یکی دیگر از اقدامات موثر برای روش مجدد موهای ابرو، این است که قبل از خواب چند قطره وازلین روی ابروهای خود بمالید و به آرامی آنها را ماساژ دهید.

حذف وکس و موچین
بسیاری از خانم‌ها برای برداشتن ابروها، فرم دهی و حذف موهای زائد اطراف پلک از موچین، وکس یا بند استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید که ابروهای پرپشت داشته باشید برای یک مدت استفاده از این روش‌ها برای فرم‌دهی به ابروها را حذف کرده و ابروها را به حال خود رها کنید. تنها در مواقع ضروری از موچین برای از بین بردن موهای زائد زیر پلک استفاده کنید. همچنین برای فرم‌دهی به ابروها از تیغ استفاده کنید به طوری که آسیبی به ریشه موهای ابرو وارد نشود. در این بین برداشتن ابروها با استفاده از تیغ نسبت به موچین بهتر است و باعث رویش مجدد موها می‌شود.

عدم استفاده از لوازم آرایش غیر استاندارد
بسیاری از خانم‌ها از لوازم آرایشی مانند مداد ابرو، رنگ ابرو و ریمل ابرو برای فرم‌دهی و پرپشت نشان دادن ابروهای خود استفاده می‌کنند. در حالی که استفاده مداوم و زیاد از این مواد آرایش ابرو باعث ریزش ابروها و خشکی پوست آنها می‌شود. برای جلوگیری از فشار آوردن به ریشه ابروها اصلا از مداد ابروهای غیر استاندارد و ریمل‌ها بی‌کیفیت استفاده نکنید.

استراحت و خواب کافی
یکی از عوامل موثر در ریزش ابروها، اضطراب و استرس و نداشتن خواب کافی است. اگر به دنبال داشتن ابروهای زیبا و پرپشت هستید برنامه روزانه خود را به گونه‌ای ترتیب دهید که زمان کافی برای خواب و استراحت داشته باشید.

داشتن رژیم غذایی مناسب
موهای ابرو برای رشد بیشتر و پرپشت شدن نیاز به تغذیه مناسب دارند. بنابراین در برنامه غذایی روزانه خود مواد خوراکی حاوی پروتئین و ویتامین‌های خاص مانند ویتامین B,A,C و D را در اولویت قرار دهید. آهن و بیوتین نیز در حفظ سلامت موها نقش مهمی دارند.

کلام آخر
با توجه به مطالبی که در رابطه با روش‌های طبیعی داشتن ابروهای پرپشت و زیبا گفته شد، داشتن رژیم غذایی مناسب و اقدامات مراقبتی و بهداشتی مناسب می‌توانند منجر به کاهش ریزش و تقویت موهای ابرو شما شوند. بنابراین بسیاری از این عواملی که منجر به ریزش ابروهای شما شده‌اند با تغییر سبک زندگی و مصرف انواع ویتامین‌‍ها، پروتئین، غلات و آب کافی قابل درمان هستند. پس با رعایت این موارد و استفاده از روش‌های طبیعی برای حفظ سلامت موهای ابرو خود تلاش کنید.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط