یک‌شنبه 08 مهر 1403 - 07:10

کد خبر 97023

دوشنبه 29 خرداد 1402 - 09:34:20


خانمم چون سنش بیشتر است به من اعتماد ندارد


خراسان/ خانمم 5 سال از من بزرگ‌تر است و قبل از ازدواج با من، یک بچه داشت. تقریبا یک سال است که با هم ازدواج کردیم. مشکل ما این است که خانمم بیش از حد به من بی‌اعتماد است. نمی‌دانم چطور اعتمادش را جلب کنم؟
 مخاطب گرامی، به‌طور معمول زمانی که سن خانمی بیشتر از شوهرش باشد، این نگرانی در ذهن خانم ایجاد می‌شود که ممکن است بعد از مدتی شوهرش دلسرد شود و هوس داشتن همسری کم سن و سال‌تر را بکند یا این‌که حرف‌های اطرافیان روی وی تاثیر منفی داشته باشد. بنابراین گذشته شما و نحوه آشنایی و ازدواج شما می تواند در ایجاد و تشدید این موضوع  نقش داشته باشد که ما اطلاعاتی درباره آن نداریم، اما شما در قدم اول باید این نگرانی همسرتان را بشناسید.
بدگمانی همسرتان را تشدید نکنید
با شرایطی که مطرح کردید، باید سعی کنید با رفتارهای‌تان زمینه تشدید این بدگمانی و سوء ظن را فراهم نکنید و در مقابل از رفتارهایی مثل رمز گذاشتن روی گوشی، استفاده زیاد از تلفن‌همراه به خصوص نزد خودش، دیر رفتن به منزل، تماس‌های مشکوک و ... پرهیز کنید.
 با عملکردتان، همسرتان را مطمئن کنید
احساس امنیت و اطمینان را برای همسرتان ایجاد کنید. بیشترین میزان نگرانی همسرتان که باعث ایجاد درگیری بین شما می‌شود، این است که می‌ترسد روزی شما او را رها کنید و به فکر داشتن همسری زیباتر و کم سن‌تر بیفتید. بنابراین شما باید با رفتارتان به وی اطمینان دهید که این اتفاق نخواهد افتاد. دلیل این که با رفتارتان خود را اثبات کنید، این است که اگر فقط با زبان، این موضوع را بیان کنید خیلی تاثیرگذار نیست. ضمن  ابراز محبت کلامی، عملکرد شما باید به اندازه‌ای شفاف و اعتمادساز باشد که همسرتان به‌تدریج قبول کند هیچ‌گاه او را تنها نمی‌گذارید.

   اشتباهات همسرتان را تلافی نکنید
در پاسخ به رفتارهای همسرتان بهتر است به دنبال تلافی کردن یا تحقیر وی نباشید، بلکه سعی کنید او را آرام کنید و بعد، ابهامات ایجاد شده در ذهن خود را برطرف کنید، به نحوی که برای یک موضوع چند بار مشاجره نکنید و با یک بار گفت‌و‌گو به نتیجه برسید. در پایان توصیه می‌کنم به مشاور مراجعه کنید.
 
نویسنده : دکتر حسین محرابی| ‌ روان‌شناس
 



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط