پنج‌شنبه 24 آبان 1403 - 06:23

کد خبر 10817

یک‌شنبه 13 فروردین 1402 - 20:12:00


چگونه موثق بودن شایعات محصولات اپل را تشخیص دهیم؟


مجله دیجی کالا/ اگر پیگیر خبرهای تکنولوژی باشید، تقریبا روزی نیست که با یک شایعه در مورد محصولات اپل روبرو نشوید. با وجود اینکه اپل یک شرکت به‌شدت مخفی‌کار است و همواره در این زمینه‌ی سختگیری‌های عجیبی عملی کرده، اما در نهایت با توجه به اینکه این شرکت باید با تعداد زیادی شریک سخت‌افزاری همکاری کند، این شرکا در نهایت اطلاعات زیادی از محصولات این شرکت ارائه می‌دهند. در این میان با توجه به اینکه حجم شایعات مربوط به محصولات اپل بسیار زیاد است، چگونه می‌توانیم موثق بودن یا نبودن این شایعات را تشخیص دهیم؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

چگونه شایعات موثق را پیدا کنیم؟
تمایز شایعات ناموثق با شایعاتی که می‌توانیم تا حد زیادی به آن‌ها اطمینان کنیم، کار راحتی نیست. اما در ادامه به ۴ روش می‌پردازیم که در این زمینه کار شما راحت‌تر می‌کنند. طبیعتا این روش‌ها قرار نیست ۱۰۰ درصد دقت داشته باشند اما در هر صورت با در نظر گرفتن آن‌ها، با دقت بهتری می‌توانید این کار را انجام دهید.

منبع شایعه را بررسی کنید

زمانی که با یک شایعه‌ی جدید در مورد محصولات اپل روبرو می‌شوید، در گام اول باید منبع شایعه‌ی موردنظر را بررسی کنید. در تقریبا تمام مقالاتی که به شایعات می‌پردازند، به منبع شایعه هم اشاره می‌شود. بنابراین همان ابتدا با خبردار شدن از منبع انتشار شایعه، می‌توانید بفهمید که آیا باید این شایعه را جدی بگیرید یا نه.

بیشتر سایت‌های معتبر معمولا قبل از نوشتن در مورد شایعات محصولات اپل، این موضوع را بررسی می‌کنند و در دیجی‌کالا مگ هم این رویکرد صورت می‌گیرد تا فقط شایعات منتشر شده از سمت منابع معتبر ارائه شود. اما در این میان برخی سایت‌ها چنین کاری را انجام نمی‌دهند و صرفا برای افزایش آمار کلیک، انواع و اقسام شایعات عجیب و غریب را هم منتشر می‌کنند.

بنابراین اگر یک شایعه از طرف چندین سایت معتبر کار شود، پس با اطمینان می‌توانیم بگوییم که از طرف منبع مطمئنی منتشر شده است. اما از سوی دیگر در فضاهایی مانند ردیت و توییتر تعداد زیادی شایعه‌ی بی‌اساس هم منتشر می‌شود که در مورد آن‌ها باید با شک و تردید زیادی آن شایعات را در نظر بگیرید.

سابقه‌ی منبع شایعه‌ را بررسی کنید
بعد از مشخص شدن منبع شایعه، باید ببینید این منبع در گذشته چه عملکردی در زمینه‌ی این موضوع داشته است. اگر چیزی در مورد سابقه‌ی او پیدا نشد، پس طبیعتا نباید حرف‌های این منبع جدی گرفته شود. از سوی دیگر اگر این منبع در گذشته شایعات مختلفی ارائه کرده، باید ببینیم چند درصد از این شایعات به واقعیت تبدیل شده‌اند. معمولا قبل از رویداد‌های اپل، سایت‌های مختلف مجموعه شایعات مطرح شده در مورد محصولاتی که قرار است در رویداد موردنظر منتشر شود، ارائه می‌دهند. در همین مطالب می‌توانید به راحتی منابعی که عملکرد خوبی در این زمینه دارند را پیدا کنید.

به واکنش دیگران نسبت به شایعات توجه کنید
اگر بعد از بررسی شایعات منتشر شده هنوز در مورد صحت و سقم آن نمی‌توانید با اطمینان صحبت کنید، در این زمینه می‌توانید به واکنش دیگر افراد فعال در این حوزه توجه کنید. در این حوزه چندین متخصص در حال فعالیت هستند که با صدها منبع در ارتباط هستند و می‌توانند تا حد زیادی شایعات موثقی را در اختیار ما قرار دهند.

به عنوان مثال اگر در اینترنت شایعه‌ی در مورد محصولات اپل منتشر شد ولی مارک گورمن، یکی از مشهورترین تحلیلگران محصولات اپل، این شایعه را بی‌اساس بداند، پس به احتمال زیاد شایعه‌ی موردنظر واقعا بی‌اساس است. طبیعتا حتی افرادی مانند مارک گورمن هم قرار نیست همواره به طور صد‌در‌صد شایعات دقیقی ارائه بدهند، اما طی سال‌های گذشته عملکرد این افراد ثابت شده است.

شایعات باید منطقی باشند
در نهایت باید بگوییم که شایعات منتشر شده طبیعتا باید منطقی باشند. فرض کنید بعد از معرفی آیفون‌های جدید، یک شایعه منتشر شود که اپل قصد دارد سه ماه دیگر از نسل جدیدتر آیفون‌ها رونمایی کند. طبیعتا هیچ شخصی چنین شایعه‌ی احمقانه‌ای را منتشر نمی‌کند ولی در کل منظور ما این است که باید ببینید شایعه‌ی موردنظر با رویکرد اپل سنخیت دارد یا نه.

سخن پایانی
به طور کلی هر ساله هزاران شایعه در مورد محصولات اپل منتشر می‌شود و طبیعتا بسیاری از این شایعات از طرف منابع موثقی نیستند. بنابراین اگر از جمله طرفداران پروپاقرص محصولات اپل هستید و به این شایعات علاقه‌ی زیادی دارید، بهتر است به شایعات مطرح شده از طرف افراد مشهوری مانند مینگ-چی کو و مارک گورمن اعتماد کنید که معمولا بیشتر شایعات مطرح شده از طرف آن‌ها به واقعیت تبدیل می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط