پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 00:50

کد خبر 111052

شنبه 10 تیر 1402 - 20:11:28


مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس» به کتابفروشی‌ها آمد  


مهر/ مجموعه پنج جلدی «بر شانه‌های اقیانوس» نوشته حجت الاسلام علی رهبر، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی اصفهان، به‌تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب یکی از ترجمه‌های جدیدی است که مترجم در آن تلاش کرده است تا از زاویه‌ای جدید به کلام امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه بنگرد و در این راه، تمام تلاش خود را مصروف داشته تا بتواند در کنار انتقال مفاهیم عمیق عرفانی، توحیدی، معنوی، حماسی و … بُعد زیبایی‌شناسی و ادبی این اثر را نیز با انتخاب واژگان مناسب، به مخاطب امروز منتقل و معرفی کند.

نهج‌البلاغه، جامع‌ترین کتاب پس از قرآن است که می‌تواند راهنمای انسان در تمام ابعاد زندگی به شمار آید و هدایت بشر را در عرصه‌های گوناگون عهده‌دار شود. این اثر که توسط سید رضی در اواخر قرن چهارم هجری تدوین شده، دربردارنده حکمت‌ها، نامه‌ها و خطبه‌های امیرالمؤمنین، امام علی (ع) است؛ کتابی ارزشمند که تاکنون مورد توجه مسلمانان و غیر مسلمانان جهان قرار گرفته است.

مطالعه این کتاب یکی از توصیه‌های همیشگی رهبر انقلاب به جوانان و دانشجویان بوده است که در سال‌های اخیر پررنگ‌تر هم شده است. رهبر انقلاب در کلامی می‌فرمایند: «سخن امیرالمؤمنین نهج‌البلاغه است؛ فصیح ترین کلام آدمی در میان عرب. «نهج البلاغه» اوج هنر و اوج زیبایی است؛ زیبایی لفظ و زیبایی معناست. انسان مبهوت می‌ماند! هیچ شاعر بزرگ عرب، هیچ نویسنده‌ی هنرمند عرب، نتوانسته بگوید که من از مراجعه‌ی به نهج‌البلاغه بی‌نیازم.»

این کتاب تاکنون به ۱۸ زبان ترجمه شده و تعداد ترجمه‌های نهج‌البلاغه به زبان‌های مختلف به بیش از ۱۰۰ عنوان می‌رسد. شرح‌ها و مستدرکات متعددی در مورد نهج‌البلاغه نوشته شده است که برخی تعداد آن‌ها را به حدود ۳۰۰ عنوان بیان کرده‌اند.

این مجموعه پنج جلدی در قطع وزیری و قیمت ۴۶۸ هزار تومان عرضه شده است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط