پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 00:48

کد خبر 111543

یک‌شنبه 11 تیر 1402 - 12:00:00


عادت به مطالعه و کتابخوانی در کودکان از طریق قصه‌گویی


خبرگزاری کتاب ایران/ برگزیده جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» در مرحله منطقه‌ای کرمان گفت: قصه‌گویی شیوه‌ای برای انتقال بهتر مفاهیم است و می‌توان عادت به مطالعه و کتابخوانی را از طریق قصه‌‎گویی ایجاد کرد که این موضوع در کتابخانه‌های عمومی روند رو به رشد ارزشمندی طی کرده است.
 
اعظم منوچهری، در رابطه با قصه‌گویی بیان کرد: قصه صدای زندگی است و قصه‌گویی بهترین روش آموزشی برای کودکان است.

برگزیده قصه‌گویی در مرحله منطقه‌ای کرمان افزود: قصه‌گویی شیوه‌ای برای انتقال بهتر مفاهیم است و می‌توان عادت به مطالعه و کتابخوانی را از طریق قصه‌گویی ایجاد کرد که این موضوع در کتابخانه‌های عمومی روند رو به رشد ارزشمندی طی کرده است.

وی تصریح کرد: دیدن و شنیدن قصه‎‌های متفاوت، از فرهنگ‌‎های مختلف در این جشنواره ها قصه‎ گویی برایم جالب بود.

منوچهری با بیان اینکه قصه هچگاه جایگاه خود را در بین مردم به ویژه کودکان و نوجوانان از دست نمی‌‎دهد؛ ادامه داد: قصه‌ها با وجود لهجه‌ها، گویش‌ها، فرهنگ‌های مختلف باز هم برای همگان جالب و آموزنده هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: این دوره جشنواره قصه‌گویی «نهال امید» نسبت به دوره قبل سطح بالاتری دارد؛ چراکه مشخص است قصه‌گوها با تمرین و ممارست در پرورش مهارت‌های خود کوشیده‌اند.

منوچهری اذعان کرد: قصه‌گویی که تجربه و مهارت و خلاقیت داشته باشد به گونه‌ای پیش می‌رود که مخاطب جذب قصه می‌شود و در این مرحله قصه‌گوها به این سطح از توانایی رسیده‌اند.

وی قصه‌گویی را فعالیتی مفرح برای خانواده‌ها و کودکان دانست که موجب علاقمندی به کتاب و کتابخوانی است و گفت: قصه‌گویی پلی به سوی خواندن کتاب است.

 منوچهری ترویج کتابخوانی، رونق کتابخانه‌ها و افزایش اعضای فعال، همدلی و همکاری بین کودکان را از تأثیرات مثبت قصه‌گویی در کتابخانه‌ها عنوان کرد.

برگزیده قصه گویی در مرحله منطقه‌ای کرمان در پایان خصوص برگزاری جشنواره های قصه‌گویی عنوان کرد: این جشنواره‌ها چراغ راهی برای جشنواره‌های آینده است.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط