سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 08:55

کد خبر 11439

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 13:12:00


پیگیری ساخت بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی همدان


فارس/ رئیس مجمع نمایندگان استان همدان از پیگیری اختصاص ۱۰ هکتار زمین برای ساخت بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی همدان خبر داد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان با مجمع نمایندگان استان همدان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد اخیر با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: بهداشت و درمان از موضوعات با اهمیت بوده و همواره برنامه‌ریزی برای پیشرو بودن همدان در حوزه سلامت در منطقه غرب کشور مطرح است و تاکنون اقدامات بزرگی در سیستم سلامت همدان انجام شده است.
وی با تاکید بر لزوم استخدام یکصد عضو هیات علمی افزود: موضوعات با اهمیت در علوم پزشکی از جمله پیوند کبد باید برای پیگیری به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شود تا در شاخص‌های مختلف از استان‌های همجوار جلوتر باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان به توضیحاتی در مورد پیگیری ساخت بیمارستان‌های بعثت، تامین اجتماعی، سینا و مرکز جامع سرطان همچنین بیمارستان اکباتان در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: تمهیدات ساخت بیمارستان یک‌هزار تخت خوابی و پیگیری برای اختصاص ۱۰ هکتار زمین مورد نظر این بیمارستان در دستور کار است.
وی با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته اقدامات متعددی برای ارتقای دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان همه شهرستان‌ها نیازمند توجه است به طور مثال شهرستان فامنین که مسیر اتوبان و راه آهن است باید بیش از پیش در این بخش مجهز شود.
حاجی بابایی با تاکید بر اینکه باید اقدامات لازم برای قطب شدن همدان در غرب کشور انجام شود، اظهار کرد: بعضی سال‌ها در برخی دستگاه‌ها بسیار محتاطانه رفتار شده و اکنون باید با تلاش بیشتر این وقفه جبران شود.

سهم آموزش پزشکی در شهرستان ملایر افزایش یابد
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم‌ ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز تعامل و توجه مناسب دانشگاه علوم پزشکی به شهرستان‌ها را مهم برشمرد و گفت: باید سهم آموزش پزشکی در شهرستان ملایر افزایش یابد.
آزادیخواه با قدردانی از تعامل مسئولان حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش و توسعه دانشگاه علوم پزشکی همدان با شهرستان‌ها به گستردگی خدمات در شبکه بهداشت و درمان ملایر به عنوان ترومای جنوب استان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد سهم آموزش پزشکی در ملایر بیشتر شود.
وی در ادامه یادآور شد: همواره متمایز شدن استان در غرب کشور مورد تاکید است و باید به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف از جمله توریسم سلامت بیش از پیش توجه شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ظرفیت‌سنجی در حوزه‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی؛ به امانت سپردن برخی حوزه‌های آموزشی را به شهرستان‌ها با هدف تحقق نگاه استانی خواستار شد.
وی با بیان اینکه خدمات دانشگاه علوم پزشکی همدان در مراکز بهداشت تبلور دارد گفت: باید برای موضوع وجود نیروی تزریقات خانم که به مسئله‌ای مهم تبدیل شده چاره اندیشی کرد.
آزادیخواه، رفع کمبود متخصص و فوق تخصص در شهرستان‌ها به ویژه در رشته‌هایی با میزان مراجعان بالا را نیازمند تلاش بیشتر دانست و افزود: این موضوع در سرکشی به روستاها از مطالبات مهم مردم است.
وی با یادآوری اینکه برخی بیمارستان ها امکان قرارگیری در قالب آموزشی را دارند بیان کرد: با انجام اقدامات زنجیروار برای تحقق این موضوع میزان مراجعه به شهرهای مشخص کاهش می‌یابد و از ترددهای پرخطر در جاده‌ها جلوگیری می‌شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین پیگیر موضوع آنژیوگرافی ملایر و توسعه دانشکده ملایر با توجه به افزایش رشته‌ها شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط