جمعه 30 شهریور 1403 - 03:22

کد خبر 11883

دوشنبه 14 فروردین 1402 - 21:15:00


رهبر حزب کارگر انگلیس: برگزیت مقصر آشفتگی در مرز با فرانسه است


ایرنا/ رهبر حزب کارگر و مخالف دولت انگلیس که برای تصاحب قدرت در انتخابات عمومی پیش‌رو خیز برداشته است، مشکلات ناشی از برگزیت را مقصر آشفتگی اخیر در بندر مرزی انگلیس و فرانسه دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کی‌یر استارمر پس از تکرار افتضاح تشکیل صف‌های طولانی خودروهایی که طی ۲ روز گذشته از طریق بند دوور عازم فرانسه بودند، گفت که دولت محافظه‌کار ریشی سوناک باید بتواند اوضاع را کنترل کند.

او در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی افزود: «ما پیشتر هم شاهد این اتفاق بودیم. درست عید پاک گذشته بود که به دلیل فقدان برنامه‌ریزی دولت این مشکل بوجود آمد.»

رهبر حزب کارگر انگلیس ادامه داد: «این بدان معنا نیست که من طرفدار معکوس کردن برگزیت هستم و همیشه گفته‌ام که اکنون زمینه‌ای برای بازگشت به اتحادیه اروپا وجود ندارد.»

استارمر با این حال تکرار افتضاح اخیر را نتیجه بی‌درایتی دولت سوناک دانست که در نتیجه آن، سفر بسیاری از خانواده‌های انگلیسی مختل شده است.

به گزارش ایرنا، منابع خبری انگلیس روز شنبه تصاویر انبوهی از خودرو، اتوبوس، کامیون‌ و انواع وسائل نقلیه را منتشر کردند که در صف‌های طولانی پشت مرز خروج از این کشور به سمت فرانسه انتظار می‌کشند. گفته می‌شود که برخی از مسافران نزدیک به ۱۴ ساعت معطل ماندند.

منابع محلی دلایل متفاوتی درباره پیدایش وضع موجود مطرح کرده‌اند. در بیانیه مدیریت بندر دوور به زمان طولانی پردازش مرزی اشاره شده اما برخی از شرکت‌های کشتیرانی می‌گویند که آب و هوای بد باعث اختلال در سفرها شده است. همچنین گفته می‌شود که میزان مسافران ۱۵ درصد بیشتر از حد پیش‌بینی‌ها برای تعطیلات عید پاک است.

سه سال پیش هم پیدایش گونه جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس سبب شد تا فرانسه در کنار سایر کشورهای جهان مرزهای خود را به روی انگلیس ببندد و این مساله باعث تشکیل صف‌های طولانی در بندر دوور شد.

سوئلا براورمن وزیر کشور انگلیس انتساب وضع موجود به خروج این کشور از اتحادیه اروپا را رد کرد و مدعی شد: عادلانه نیست که این تاخیرها را "تأثیر نامطلوب برگزیت" بدانیم.

هرچند صف خودروها امروز برطرف شد اما بیم آن می‌رود که این ازدحام در سایر ایام تعطیلات ظاهر شود؛ چرا که مقامات مرزی فرانسه مجبور هستند تا گذرنامه‌ مسافران انگلیسی را در نتیجه برگزیت مهر کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط