جمعه 30 شهریور 1403 - 02:07

کد خبر 13016

سه‌شنبه 15 فروردین 1402 - 17:23:00


مشکل آب آشامیدنی ۶۰ هزار نفر در خواف برطرف شد


تسنیم/ مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: با اجرای پروژه آبرسانی در سال گذشته ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

محسن چهکندی، مدیر امور آب و فاضلاب خواف اظهار کرد: با اجرای پروژه آبرسانی در سال گذشته ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهری و روستایی این شهرستان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند که از این تعداد  48 هزار نفر شهرنشین و 12 هزار روستانشین هستند.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه های تامین آب شهرستان 240 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است تصریح کرد: با حفر و تجهیز چهار حلقه چاه در دو شهر و 20 روستا توان تولید آب امور آبفا خواف از 661 لیتر برثانیه به 753 لیتر برثانیه افزایش یافت.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف اجرای 26 کیلومتر خط انتقال، ساخت چهار ایستگاه پمپاژ و 650 مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب را از دیگر اقدامات امور خواف در قالب طرح های آبرسانی شهرستان برشمرد و گفت: آب مورد نیاز مشترکان شهرستان از طریق850 کیلومتر شبکه توزیع و 350 کیلومتر خط انتقال تامین می شود.

به گفته وی سال گذشته نسبت به توسعه  8.5 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و همچنین 14 کیلومتر اصلاح شبکه اقدام و شش هزار و 860 اتفاق و حادثه در خطوط انتقال، شبکه توزیع و انشعابات آب شهرستان نیز برطرف شد.

چهکندی در ادامه از خرید و راه اندازی 8 دستگاه کلریناتور با هدف، گندزدایی منابع آب شرب 51 شهر و روستا در این شهرستان مرزی خبرداد و یادآور شد: برای رفع تنش آبی روستاهای شهرستان در پیک مصرف نیز، 18 هزار مترمکعب آب سالم و بهداشتی تانکری به مناطق مورد نظر حمل شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با بیان اینکه 35 الکتروپمپ در پنج شهر و 30 روستا ، به دلیل فرسودگی و مهندسی مجدد تعویض و سه حلقه چاه و دو باب مخزن هم به سیستم تله متری مجهز شد، این اقدام را  در کاهش هدررفت آب ناشی از سرریز مخازن و قطعی آب به دلیل عدم اطلاع از کارکرد الکتروپمپ مثبت ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: با تلاش همکاران 180 انشعاب غیرمجاز آب در کاربری‌های مسکونی، ساخت و ساز و کشاورزی کشف شد که نیمی از آن‌ها، به مجاز تبدیل  شد.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط