جمعه 30 شهریور 1403 - 18:12

کد خبر 13752

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 11:57:00


چهار میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران جذب شد


ایرنا/ مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران گفت: در سال گذشته چهار میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در این استان جذب شد.

سید رحیم بخشی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران اظهار کرد: عملکرد این استان در بحث جذب سرمایه گذاری خارجی با توجه مجوزهای صادر شده سال گذشته به تعداد هشت مورد خیلی خوب بوده و امسال خوشبین هستیم این تعداد افزایش هم یابد.
وی چین، افغانستان و همچنین ترکیه و برخی دیگر از شرکت اروپایی را از جمله کشورهایی برشمرد که در این استان در سال گذشته سرمایه گذاری کردند.
این مقام مسوول با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان خاطرنشان کرد: در این همایش های استانی یک‌هزار و ۵۰ فرصت سرمایه گذاری احصا شد که در سامانه مرکز خدمات سرمایه گذاری مستقر در اداره کل اقتصاد و دارایی استان ثبت شده است.
به گفته بخشی همه متقاضیان از سراسر کشور می توانند از وضعیت موجود سرمایه گذاری در این سامانه مطلع شوند ضمن این که از بین این شمار فرصت سرمایه گذاری ثبت شده تعدادی نیز با مشاوران قرارداد بستند تا در سامانه سرمایه گذاری کشور قرار گیرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری مازندران یادآور شد: راهبرد استانداری این است که تثبیت سرمایه گذاری و اشتغال در استان انجام شود و هم وضع موجود توسعه یابد.
وی تصریح کرد: در این بخش نیز اهلیت اجرایی و مالی با سرمایه گذارانی است که آزمون دادند چرا که امروز دیگر وقت آزمون و خطا نیست و شرایط اکنون جنگ اقتصادی است و همه راهبردها باید در حل مشکلات اقتصادی استان متمرکز شود.

بخشی گفت : اکنون واحدهای تولیدی این استان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند که باید تلاش شود تا راهبرد شعار سال مهار تورم و رشد تولید را محقق کنند.
معاون استاندار مازندران بیان کرد : وقتی نقدینگی در جامعه فزونی پیدا کند تورم ایجاد می شود بنابراین نقدینگی باید هدفمند به سمت تولید هدایت شود.
بخشی ادامه داد : با راهبردی که رییس جمهور دولت مردمی سیزدهم در اولین شورای اداری سال داشتند و استاندار مازندران نیز در همین راستا تبیین و تاکید کردند هدف ما این است که سرمایه گذار موجود در شهرک‌ها و واحدهای راکت و یا نیمه تعطیل و تملک استان به چرخه تولید برگردند.
وی میزان مراجعه مردم در ملاقات امروز دفتر استانداری غرب مازندران را افزون بر ۱۰۰ نفر اعلام کرد که درخواست بیشتر آنان تسهیلات، اشتغال، خدمات گاز، برق، آب واحدهای مسکونی بوده است.
از آغاز فعالیت شعبه دفتر استانداری غرب مازندران در نوشهر تا هفته گذشته به درخواست افزون بر ۲ هزار متقاضی پاسخ داده شد.
این دفتر در اواخر ماه آذر سال گذشته به همت استاندار مازندران در نوشهر راه اندازی شده است.
شهرستان‌های افزون بر یک میلیون نفری نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط