جمعه 30 شهریور 1403 - 16:04

کد خبر 13817

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 12:41:00


راه‌اندازی سایت‌های جدید تلفن همراه روستایی در خراسان‌ شمالی


فارس/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌ شمالی از نصب و راه‌اندازی 2 سایت جدید تلفن همراه روستایی در شهرستان‌های مانه و سملقان و فاروج از محل اعتبارات دولتی و ملی خبر داد.

سید علی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و خدمات فناوری اطلاعات در روستاها به منظور کاهش شکاف دیجیتالی و سهولت در زندگی و کسب و کار روستاییان به ویژه برای دریافت خدمات دولت هوشمند، بانکداری الکترونیک، کشاورزی هوشمند، رونق گردشگری و بومگردی و آموزش مجازی، اظهار کرد: ۲ سایت جدید تلفن همراه روستایی در شهرستان‌های مانه و سملقان و فاروج در استان نصب و راه‌اندازی شد.
وی گفت: با نصب و راه‌اندازی ۲ سایت جدید، روستای قزل لر شهرستان مانه و سملقان با ۱۴۳ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۶۴۶ نفر و روستای جنجال آباد شهرستان فاروج با ۲۸ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۰۵ نفر از پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت با کیفیت و پایدار برخوردار شدند و اهالی این ۲ روستا همزمان با عید نوروز، طعم شیرین فناوری اطلاعات را چشیدند.
مدیرکل ارتباطات خراسان‌شمالی افزود: نصب و راه‌اندازی این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل طرح یو.اِس.اُ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شده است.
وی تصریح کرد: تامین پوشش و اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط