پنج‌شنبه 29 شهریور 1403 - 05:14

کد خبر 14179

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 21:50:00


رهبر انقلاب در دیدار شاعران: فخری‌زاده به معنای واقعی کلمه مخلص بود و خدا پاداشش را داد


khamenei.ir/ در شب ولادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام)، جمعی از اهالی شعر و فرهنگ و اساتید ادبیات فارسی میهمان رهبر انقلاب خواهند بود.

در این دیدار که امروز چهارشنبه ۱۶ فروردین هم‌زمان با اقامه‌ی نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود، تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت کشورمان، اساتید ادبیات فارسی و همچنین تعدادی از شاعران فارسی‌زبان غیر ایرانی حضور خواهند داشت و برخی از آنها اشعار خود را در حضور رهبر انقلاب می‌خوانند.

گزیده‌ای از این دیدار در ادامه آمده است:

رهبر انقلاب: فخری‌زاده به معنای واقعی کلمه مخلص بود

شعرخوانی خانم لیلا حسین‌نیا از تبریز؛ وطن بسوزد و من در خروش و جوش نباشم؛ خدا کند که بمیرم وطن فروش نباشم...

شعرخوانی طنز مسلم حسن‌شاهی‌راویز از کرمان؛ آرزوی همگان رویت مسئولین است!

برشی از شعر خوانی حسین خزائی از کرمانشاه؛ برای گریه کردن شانه‌ی بیگانه تسکین نیست...

سلام و اخلاص ما را به مردم کرمانشاه برسانید

مادر بزرگ عطر برنج شمال بود؛ کم بود نان سفره‌اش اما حلال بود...

مشروح این خبر به شرح ذیل است:

تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت کشورمان، اساتید ادبیات فارسی و همچنین تعدادی از شاعران فارسی‌زبان غیر ایرانی حضور داشتند و برخی از آنها اشعار خود را در حضور رهبر انقلاب خواندند.
رهبر انقلاب در بخشی از این دیدار فرمودند: شهید فخری‌زاده به معنای واقعی کلمه مخلص بود و خدا پاداشش را داد؛ جور دیگر مردن امثال فخری‌زاده مایه افسوس است؛ باید همینطور از دنیا می‌رفت، مثل حاج قاسم.

دلمان برای این جلسه تنگ شده بود و برای شما دوستان عزیز و شعرای عزیز. الحمدللّه خدای متعال تفضل کرد و توانستیم یک بار دیگر این جمع را در اینجا ببینیم و از محصول فکر و دل و جان آنها که خیلی هم ارزشمند است، به معنای واقعی کلمه بهره ببریم و لذت ببریم... خوشبختانه قلمرو شعر در کشور توسعه پیدا کرده، هم به معنای افزایش شاعر، هم به معنای افزایش مستمع. این فرصتی است. از این فرصت باید استفاده کرد. شعر یک رسانه است، یک رسانه‌ اثرگذار است. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط