جمعه 30 شهریور 1403 - 02:09

کد خبر 14540

چهارشنبه 16 فروردین 1402 - 23:46:00


برگزاری جشن گلریزان در کردستان برای زندانیان جرایم غیرعمد


تسنیم/ مدیر ستاد دیه استان کردستان گفت: ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد کردستانی با میزان بدهی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در زندان چشم‌انتظار آزادی هستند.

محمد خسروی، مدیر ستاد دیه استان کردستان با اشاره به اینکه هر ساله در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سراسر کشور از جمله کردستان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مراسم امسال عصر روز شنبه نوزدهم فروردین ماه ساعت 17 در مجتمع فجر این شهر برگزار و در سایر شهرستان‌ها نیز تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سطح استان جمع‌آوری می‌شود، گفت: امسال، 22مین سال است که جشن گلریزان در کردستان برگزار و از این تریبون مردمی از همه اقشار مخالف مردم جهت مشارکت دعوت می‌کنیم.

مدیر ستاد دیه استان کردستان با اشاره به اینکه تاکنون این ستاد 4382 نفر زندانی جرایم غیرعمد را از زندان آزاد کرده است، تصریح کرد: سال گذشته مردم استان در جشن گلریزان کمک مالی کردند و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که امسال این مراسم باشکوه‌تر برگزار شود.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته، 243 نفر زندانی جرایم غیرعمد در استان با پرداخت بدهی 66 میلیارد تومان از زندان آزاد شدند، عنوان کرد: برای آزادی این تعداد زندانی 5 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و سایر بدهی از محل 13 میلیارد تومان رضایت شکات، 5.5 میلیارد تومان کمک بلاعوض ستاد دیه، 32 میلیارد تومان احصار، خیرین، 7 میلیارد تومان تسهیلات بانکی، 3 میلیارد تومان آورده زندانیان و ... تامین شد.

خسروی با ذکر اینکه سال گذشته 43 نفر نیز با احصار دستگاه قضایی و تامین آورده متقاضی و مددجو از زندان آزاد شدند، افزود: امسال نیز حدود 300 زندانی‌ جرائم غیر عمد با مبلغ بدهی بیش از 100 میلیارد تومان در زندان‌های کردستان تحمل حبس کرده و چشم‌انتظار آزادی هستند.

مدیر ستاد دیه استان کردستان با درخواست از همه شهروندان برای حضور و مشارکت در این جشن مردمی یادآور شد: کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده صرفا صرف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد استان خواهد شد و هیچ‌گونه ابهام و شک و تردیدی در این رابطه نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط