جمعه 30 شهریور 1403 - 08:00

کد خبر 16102

جمعه 18 فروردین 1402 - 16:55:00


نه! پرسپولیس مثل استقلال از آسیا حذف نمی‌شود


خبر ورزشی/پرسپولیس برخلاف استقلال بدهی سنگینی که با هشدار فیفا مواجه شده و بهانه دست کنفدراسیون فوتبال آسیا دهد، مواجه نیست.
پرداخت نشدن مطالبات آندره‌آ استراماچونی دردسر بزرگی برای باشگاه استقلال به وجود آورده و قهرمان فصل گذشته لیگ برتر را در آستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار داده است. استقلال سال گذشته هم موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای نشد و حالا برای دومین سال متوالی نمی‌تواند در آسیا به میدان برود. اتفاقی که حواشی زیادی را برای آبی‌های پایخت به وجود آورده است.
این درحالی است که برخی‌ها معتقدند در اینکه استقلال باید خسارت استراماچونی را پرداخت کند شکی نیست. این مبلغ باید پرداخت شود تا از کسر امتیاز و محرومیت‌های بعدی جلوگیری کند ولی حذف استقلال از آسیا برخلاف چیزی که در فضای رسانه‌ای مطرح شده صرفا به این خاطر نیست که طلب استراماچونی پرداخت نشده. نکته مهم این است که از نظر AFC مالکیت دولتی استقلال و پرسپولیس ایراد دارد. دوتا شاخص مهم شفاف نبودن حساب‌های آنها و مالکیت دولتی بود.
این عده از کارشناسان و منتقدان می‌گویند با ۱۰ درصد سهام فروختن که دو باشگاه خصوصی نمی‌شوند و این مدنظر AFC هم نیست. الآن یک فضایی درست شده که اگر پول استراماچونی پرداخت شود استقلال به آسیا می‌رود. این یک توهم و بازی رسانه‌ای است که بعضی‌ها به راه انداخته‌اند. نکته مهم هم این است که سازمان خصوصی‌سازی مثل مدیران استقلال نتوانسته به وظایف خودش عمل کند. همانطور که مدیران استقلال با توجه به پولی که در اختیارشان بوده در پرداخت پول استراماچونی کوتاهی کرده‌اند، سازمان خصوصی‌سازی هم به نوعی کوتاهی کرده است. شما فرض را بر این بگذارید که همین الآن پول استراماچونی پرداخت شده باشد.آیا استقلال یا پرسپولیس به آسیا می‌روند؟ آیا موضوع دولتی بودن حل شده است؟ بنابراین این گروه مدعی شده اند که پرسپولیس نیز همچون استقلال از لیگ قهرمانان آسیا حذف خواهد شد.
این درحالی است سایر تیم‌هایی که قرار است به عنوان نماینده ایران به آسیا بروند نیز دولتی بوده و کنفدراسیون فوتبال آسیا از این موضوع مطلع و آگاه است.
بنابراین دولتی بودن پرسپولیس برخلاف تصور برخی کارشناسان یا منتقدان باعث حذف پرسپولیس از آسیا نخواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط