یک‌شنبه 27 آبان 1403 - 02:24

کد خبر 16800

شنبه 19 فروردین 1402 - 15:01:00


تجربه بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت با «مرسدس E63 S AMG»


پدال/ یک مرسدس E63 S تیون شده با ۷۳۲ اسب بخار قدرت در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان به‌راحتی به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرسدس E63 S AMG حتی در نسخهٔ استاندارد هم با بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرتی که توسط یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود، سدان فوق‌العاده سریعی است اما نمونه‌ای که در ویدئوی جدید AutoTopNL می‌بینید حتی از این هم قوی‌تر بوده و خروجی پیشرانهٔ آن به ۷۳۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۰ نیوتن متر گشتاور افزایش یافته است. این نیروی عظیم حتی در سدان بزرگی مثل E63 هم شتاب و سرعت بی‌رحمانه‌ای را فراهم می‌کند و این دقیقاً همان چیزی است که در ویدئو می‌بینیم.

کمتر کسی طراحی ظاهری نسل کنونی E کلاس و به‌تبع نسخهٔ E63 S را شبیه خودرویی هیولایی می‌داند اما غرش خشم‌آلود آن موتور V8 مطمئناً صدایی شبیه هیولا دارد و اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان را با اشتهای یک هیولای می‌بلعد. در این ویدئو پس از مدت کوتاهی خودرو به سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ اما حداکثر سرعت چشمگیر تنها ویژگی شوکه کنندهٔ این سوپر سدان آلمانی نیست. در ویدئوهای سرعت‌گیری مثل این به‌ندرت می‌بینیم که کاپوت خودرو در اثر شتاب به شکل محسوسی بالا بیاید اما در اینجا در استارت‌های رولینگ سرعت پایین و همین‌طور دو لانچ از حالت سکون این موضوع کاملاً مشهود است.

E63 S استاندارد می‌تواند ظرف حدود ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد اما با قضاوت از روی زمان ویدئو، می‌توان تخمین زد خودرویی که در اینجا دیده می‌شود این کار را ظرف ۳ ثانیه انجام می‌دهد. این سدان بزرگ آلمانی در شتاب‌های میانی هم می‌درخشد و در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان که خانهٔ محصولات AMG محسوب می‌شود ظرف تنها ۱۶ ثانیه از صفر به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. از حدود سرعت صد کیلومتر بر ساعت به بعد، همچنان خودرو به‌راحتی شتاب گیری می‌کند و حتی در بیشترین سرعتی که در ویدئو می‌بینیم (۳۰۷ کیلومتر بر ساعت) هنوز میل به افزایش سرعت دارد و این سؤال را مطرح می‌کند که این E63 S تیون شده بدون محدودیت‌های الکترونیکی می‌تواند نهایتاً به چه سرعتی دست پیدا کند.

نسل کنونی مرسدس بنز E کلاس که با کد W213 ابتدا در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرد، هم‌اکنون به پایان عمر خود رسیده است. تصاویر جاسوسی از پروتوتایپ‌های نسل بعدی این ماشین ظاهری آشنا را نشان می‌دهند اما زیر کاپوت احتمالاً شاهد پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر هیبریدی خواهیم بود. این یعنی دیگر فرصت زیادی برای لذت بردن از غرش V8 در سینهٔ E کلاس باقی نمانده است زیرا نسل جدید این خودرو ۲۵ آوریل برابر با ۵ اردیبهشت رونمایی خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط