جمعه 30 شهریور 1403 - 15:07

کد خبر 1899

پنج‌شنبه 03 فروردین 1402 - 15:20:00


قیمت زولبیا و بامیه برای شهروندان اصفهانی مشخص شد


فارس/ رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اصفهان گفت: قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان برای شهر اصفهان ۹۰ هزار تومان مشخص شده است.

مجتبی برزگر، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به گروه دو بودن کالاهای زولبیا و بامیه، حلیم بادمجان و آش، ورود به نرخ‌گذاری این‌ کالاها هر ساله با توجه به تکلیف قانونی، مستقیما بر عهده این انجمن است و با اتحادیه مربوطه جلساتی را برگزار می‌کنیم و موضوع جهت اجرا به سازمان صمت اعلام می‌شود. 
وی ادامه داد: برای زولبیا و بامیه نرخ پیشنهادی انجمن ضمن در نظر گرفتن همه جوانب، مواد اولیه و هزینه‌های تولید ۹٠ هزار تومان بوده است و این قیمت توسط کمیسیون مربوطه تأیید و به اتاق اصناف جهت ابلاغ به اتحادیه مربوطه اعلام شد. 
برزگر با بیان این‌که امسال برای حلیم بادمجان و آش نرخ مصوبی نداریم، افزود: چون کیفیت مغازه‌ها و واحدهای صنفی برای این کالا متفاوت است، طبق جلساتی که داشتیم و به جهت اینکه کیفیت حفظ شود و واحدهایی که کیفیت پایین دارند با نرخ بالا اقدام به فروش نکنند، قیمت مصوبی اعلام نشد و مقرر شد اتحادیه طبق کیفیت پخت و مواد اولیه اقدام به قیمت‌گذاری و کنترل کند که این موضوع مورد استقبال اتحادیه قرار گرفت، البته این اقدام به جهت دفاع از حقوق مصرف‌کننده، ایجاد رقابت و جلوگیری از زیان سایر واحدهای صنفی انجام شد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط