جمعه 30 شهریور 1403 - 16:01

کد خبر 1904

پنج‌شنبه 03 فروردین 1402 - 15:24:00


نفوذ سامانه بارشی به آسمان استان ایلام


فارس/ کارشناس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام گفت‌: سامانه بارشی از اواخر وقت روز شنبه (پنجم فروردین) به آسمان استان نفوذ می کند.

احسان احمدی نژاد، کارشناس گروه پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: از اواخر وقت روز شنبه پنجم فروردین ماه سامانه بارشی همراه با شاخص‌های ناپایداری همرفتی به آسمان استان نفوذ می کند.
وی افزود: وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق، در نواحی مستعد تگرگ، مه در گردنه ها و کاهش دما، احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات از مخاطرات این سامانه بارشی در استان است.
کارشناس هواشناسی ایلام ادامه داد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن و طغیان رودخانه ها، خطر اصابت صاعقه، اختلال در تردد و احتمال آسیب به سازه‌های سبک از قبیل تابلوهای تبلیغاتی و‌ چادرهای مسافرتی از مخاطرات این سامانه بارشی است.
احمدی نژاد در پایان ضمن اعلام آمادگی به دستگاه های عضو‌ ستاد مدیریت بحران، به توصیه های ایمنی در این رابطه پرداخت و گفت: عدم اتراق در حریم مسیرها، رودها، عدم صعود به ارتفاعات، خودداری از رانندگی غیر ضرور و‌ انجام رانندگی ایمن در صورت ضرورت و تحکیم سازه‌های سبک از قبیل چادرهای مسافرتی از جمله نکات ایمنی و مهمی است که هم‌استانی‌ها و میهمانان عزیز نوروزی باید رعایت کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط