دوشنبه 02 مهر 1403 - 03:48

کد خبر 20930

سه‌شنبه 22 فروردین 1402 - 21:47:00


گردشگردان چینی برای سفر به ایران نیازی به روادید ندارند


ایرنا/ معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دولت ایران در افزایش جذب گردشگران و مهمانان از چین همواره تسهیل ورود گردشگران را در دستور کار داشته است و بر همین اساس به صورت داوطلبانه روادید را برای گردشگران چینی برداشته است.

به‌گزارش ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی روز سه‌شنبه -۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - در حاشیه بازدید تعدادی از فعالان حوزه گردشگری از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد که در قالب تور آشناسازی به ایران سفر کرده اند، در محل کاخ موزه ملت با چانگ هوآ سفیر چین در ایران دیدار و با او درباره راهکارهای تقویت حوزه گردشگری بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار با اشاره به نشست‌های قبلی با سفیر چین گفت: این چندمین دیدار ما است و خوشبختانه دیدارهای موثری تا کنون داشته‌ایم.

شالبافیان افزود: ما آماده معرفی شهرهای ایران هستیم تا مقاصد جدیدی برای گردشگران چینی تعریف شود، زیرا یکی از زمینه‌های مهم همکاری بین دو کشور حوزه گردشگری است که در حضور روسای جمهوری دو کشور سند همکاری آن امضا شده است و ما در همین رابطه پیشنهاد تشکیل کمیته فنی را دادیم تا شرایط بهتری برای حضور و سفر گردشگران دو کشور فراهم شود.

شالبافیان اظهار داشت: در حال برنامه‌ریزی نشست‌های مشترک بین دفاتر خدمات مسافرتی بین دو کشور هستیم و اولین نشست دو ماه دیگر برگزار خواهد شد. انتظار ما این است که کمیته فنی همکاری‌های گردشگری دو کشور هم‌زمان با برگزاری نشست دفاتر خدمات مسافرتی تشکیل شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تعداد گردشگران چینی که به ایران می‌آیند زیاد خواهد شد. برای همین روی تقویت گردشگری با چین تاکید داریم این موضوع بعد از بازگشت آقای رئیسی (رئیس جمهوری) از چین از سوی دفتر رئیس جمهوری به ما اطلاع شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی بیان کرد: درخواست داریم شهرهای بیشتری از ایران به گردشگران چینی معرفی شود. همچنین از سرمایه‌گذاران چینی برای سفر به ایران و سرمایه‌گذاری در حوزه تاسیسات گردشگری ایران می‌کنم و ما آماده حمایت از سرمایه‌گذاران هستیم.

شالبافیان گفت: در روز ۲۶ آوریل (ششم اردیبهشت) میزبان سفیران تعدادی از کشورها هستیم که از شما هم دعوت می‌کنیم. یکی از موضوعاتی که در همزمان با این نشست برگزار می‌شود برنامه‌های مرتبط با گردشگری عشایر است که میهمانان و سفیران از نزدیک شاهد کوچ عشایر هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط