سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 02:52

کد خبر 27700

سه‌شنبه 29 فروردین 1402 - 16:12:00


وزیر خارجه صهیونیست‌ها وارد باکو شد


باشگاه خبرنگاران/ یک هیات بلندپایه اقتصادی و امنیتی رژیم صهیونیستی به ریاست وزیر امور خارجه این رژیم به جمهوری آذربایجان سفر کرد.


یک هیات بلندپایه صهیونیستی به ریاست الی کوهن، وزیر امور خارجه این رژیم به منظور تحکیم همکاری‌های اقتصادی و امنیتی و انرژی و نوآوری به جمهوری آذربایجان سفر کرد.

به گزارش «آناتولی»، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که «الی کوهن» به همراه یک هیات اقتصادی متشکل از ۲۰ شرکت فعال در زمینه‌های امنیت سایبری و امنیت ملی و مدیریت منابع آبی و کشاورزی به این کشور سفر کرده است.

این بیانیه افزود که جمهوری آذربایجان موقعیتی راهبردی در جنوب قفقاز دارد و یکی از کشور‌های اصلی در زمینه تولید انرژی است.


احتمال دارد که کوهن با «الهام علی اف» رئیس جمهور، «جیحون بایرام اف»، وزیر امور خارجه و «میخائیل جابر اف»، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان به منظور تحکیم روابط راهبردی دو جانبه دیدار کند.

این بیانیه به نقل از کوهن گفت که اقتصادی متشکل از شرکت‌های صهیونیستی یکی از ابعاد توسعه روابط بازرگانی با جمهوری آذربایجان است و این رژیم می‌کوشد تا در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، دانشگاهی، انرژی و امنیت منطقه‌ای روابط خود را با جمهوری آذربایجان تقویت کند.

این دیدار در شرایطی صورت می‌گیرد که حدود ۳ هفته پیش، جمهوری آذربایجان سفارت خود را در اراضی اشغالی افتتاح کرد و سفیر دائمی خود را به آنجا فرستاد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط