دوشنبه 02 مهر 1403 - 22:59

کد خبر 639303

دوشنبه 02 مهر 1403 - 21:15:00


ترکیه در صدر سفر‌های هوایی ۵ ماه ابتدایی سال


دیده بان/ بررسی عملکرد فرودگاه‌های کشور نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان مردادماه جابجایی مسافر در بخش پرواز‌های داخلی ۱۳ میلیون و ۴۷۵ هزار نفر و در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی یک میلیون و ۷۵۶ هزار نفر بوده است. 

بر اساس آمار عملکرد فرودگاه‌های کشور طی ۵ ماه ابتدایی امسال بیشترین جابجایی مسافر با ۱.۳ میلیون نفر به / از ترکیه و کمترین جابجایی مربوط به ونزوئلا بوده است.
 بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی تعداد نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه امام خمینی (ره) در بازه زمانی اول فروردین امسال تا پایان مردادماه ۲۳ هزار فروند بوده است.
این عملکرد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۲۰ هزار فروند ۱۵ درصد افزایش یافته است. بیشترین تعداد نشست و برخاست از مبدأ، مقصد ترکیه با ۷۵۵۷ فروند و کمترین نیز برای ونزوئلا با ۵ فروند بوده است.
میزان اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه امام ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر بوده که ۱۷ درصد بیشتر از ۵ ماه ابتدای سال گذشته است. بیشترین میزان جابجایی مسافر از مبدا، مقصد با ۱.۳ میلیون نفر به ترکیه و کمترین نیز با ۵۹ نفر برای کشور ونزوئلا بوده است.
همچنین بررسی عملکرد فرودگاه‌های کشور نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان مردادماه جابجایی مسافر در بخش پرواز‌های داخلی ۱۳ میلیون و ۴۷۵ هزار نفر و در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی یک میلیون و ۷۵۶ هزار نفر بوده که در مقایسه با ۵ ماه سال قبل به ترتیب ۷ و ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
فرودگاه‌های بین المللی مهرآباد و هاشمی‌نژاد مشهد به ترتیب با ۵ میلیون و ۴ میلیون نفر بیشترین جابجایی مسافر را در مدت یاد شده داشته‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط