جمعه 30 شهریور 1403 - 19:11

کد خبر 284712

سه‌شنبه 30 آبان 1402 - 15:00:00


مهم‌ترین دلایل تپش قلب


آخرین خبر/طبیعی است که ضربان قلب در طول روز در پاسخ به ورزش، اضطراب، هیجان و ترس متفاوت باشد اما شما نباید در حالت استراحت ضربان قلب خود را حس کنید. اگر احساس می‌کنید مدام قلب شما خیلی سریع یا خیلی کند می‌تپد، در مورد علائم تپش قلب خود با پزشک صحبت کنید. افرادی‌که نگران تپش قلب اضافی یا ضربان‌های اضافی قلب خود هستند باید با پزشک مشورت کنند که با تست نوار قلب (ECG) ارزیابی کامل انجام شود.

شایع‌ترین ریتم غیرطبیعی قلب در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی مشاهده می‌شود که در آن یک الگوی نامنظم جایگزین ضربان طبیعی قلب می‌شود.

وقتی ضربان قلب شما خیلی سریع باشد، تاکی‌کاردی نامیده می‌شود. برای بزرگسالان، ضربان قلب سریع به‌عنوان بیش از ۱۰۰ ضربان در دقیقه تعریف می‌شود که تاحدودی رنج دقیق آن به سن و سلامت کلی فرد بستگی دارد. تاکی‌کاردی انواع مختلفی دارد و تجربه آن به‌دلایل زیر ممکن است موقتی باشد و بعد از مدت کوتاهی قلب به ضربان عادی برگردد:

اضطراب یا استرس
خستگی
مصرف زیاد کافئین
مصرف زیاد الکل
عدم تعادل الکترولیت بدن (علت تپش قلب و لرزش بدن)
تب و لرز
ورزش یا فعالیت بدنی شدید
عوارض جانبی ناشی از مصرف دارو
سیگارکشیدن
استفاده از مواد مخدر خاص (مانند کوکائین)
معمولاً موارد ذکر شده از علت تپش قلب در جوانان هستند زیرا با سبک زندگی جوانان بیشتر تطبیق دارند. طبق آمار، خانم‌ها به‌دلیل احساساتی بودن بیشتر دچار تاکی‌کاردی (به‌عنوان علت تپش قلب در زنان) می‌شوند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط