یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 02:41

کد خبر 31133

شنبه 02 اردیبهشت 1402 - 09:01:00


«کیا استینگر تریبیوت ادیشن ۲۰۲۴» با قیمت ۵۴ هزار دلار عرضه می‌شود


پدال/ شرکت کیا جزئیات قیمت نسخه سفارشی استینگر تریبیوت ادیشن ۲۰۲۴ را اعلام کرد. این خودرو که آخرین نسخه از استینگر به حساب می‌آید با قیمت حدودی ۵۴ هزار دلار در دسترس مشتریان خواهد بود. کره‌ای‌ها اعلام کرده‌اند استینگر دیگر تولید نخواهد شد و جای خود را به محصولی برقی خواهد داد.

کیا استینگر تریبیوت ادیشن ۲۰۲۴ خودرویی تولید محدود بوده و فقط ۴۴۰ دستگاه از آن در دسترس مشتریان بازار آمریکای شمالی خواهد بود. این برند کره‌ای محصول سفارشی خود را با قیمت ۵۳,۳۹۰ دلار عرضه می‌کند هرچند با اضافه شدن ۱,۱۷۵ دلار هزینه‌های تحویل قیمت نهایی آن به ۵۴,۵۶۵ دلار خواهد رسید و آن را ۱۵۰۰ دلار گران‌تر از مدل استینگر GT2 خواهد کرد.

استینگر تریبیوت ادیشن خودرویی دیفرانسیل عقب است اما اگر مشتریان خواهان سیستم چهار چرخ محرک باشند می‌بایست ۲۲۰۰ دلار دیگر پرداخت کنند تا به این ترتیب قیمت گران‌ترین نسخه استینگر به ۵۶,۷۶۵ دلار برسد. البته باید گفت تمامی مدل‌های یاد شده بر پایه نسخه GT2 تولید می‌شوند و بنابراین به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربو با ۳۶۸ اسب بخار قدرت و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز هستند.

تنها تریم دیگر استینگر ۲۰۲۴ برای بازار آمریکا مدل GT-line است که از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت سود می‌برد. افرادی که خواهان استینگر با قیمت کمتری هستند می‌توانند مدل دیفرانسیل عقب GT-line را انتخاب کنند که ۳۷,۸۶۵ دلار قیمت دارد و ۱۶,۷۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل تریبیوت ادیشن چهار چرخ محرک خواهد بود. در جدول زیر می‌توانیم قیمت مدل‌های گوناگون استینگر ۲۰۲۴ را مشاهده کنیم.

نام خودروقیمت پایه (دلار)قیمت نهایی به همراه هزینه‌های تحویل (دلار)
۲۰۲۴ Kia Stinger GT-Line RWD$۳۶,۶۹۰$۳۷,۸۶۵
۲۰۲۴ Kia Stinger GT-Line AWD$۳۸,۸۹۰$۴۰,۰۶۵
۲۰۲۴ Kia Stinger GT2 RWD$۵۱,۸۹۰$۵۳,۰۶۵
۲۰۲۴ Kia Stinger GT2 AWD$۵۴,۰۹۰$۵۵,۲۶۵
۲۰۲۴ Kia Stinger Tribute Edition RWD$۵۳,۳۹۰$۵۴,۵۶۵
۲۰۲۴ Kia Stinger Tribute Edition AWD$۵۵,۵۹۰$۵۶,۷۶۵

کیا استینگر تریبیوت ادیشن ۲۰۲۴ اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد و کره‌ای‌ها به‌صورت رسمی پایان تولید این خودرو را اعلام کردند. استینگر به عنوان خودرویی اسپرت با هندلینگ مناسب توانست تا حدی توجه علاقه‌مندان به رانندگی را جلب کند هرچند فروش آن هرگز موفقیت‌آمیز نبود و در نهایت پس از تولید تنها یک نسل راهی موزه می‌شود. مدل سفارشی موردبحث هم از ویژگی‌های بصری متمایزی همچون رینگ‌ها و قطعات مشکی بدنه سود می‌برد. رنگ خاکستری مات سفارشی نیز باعث تمایز بیشتر تریبیوت ادیشن از نسخه‌های استاندارد خواهد شد. در داخل کابین نیز صندلی‌های چرمی قهوه‌ای دیده می‌شوند. در کل ۱۰۰۰ دستگاه از این خودرو برای بازارهای جهانی تولید خواهد شد و پس از آن جای خود را به خودروی برقی EV6 GT خواهد داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط