شنبه 31 شهریور 1403 - 18:28

کد خبر 31263

شنبه 02 اردیبهشت 1402 - 10:50:00


وداع مردم هنردوست گنبدکاووس با پیکر استاد موسیقی ترکمن صحرا


ایسنا/ گلستان مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری آیین تشییع پیکر "استاد طواق ندیمی" از هنرمندان سرشناس استان خبر داد و گفت: این هنرمند برجسته در موسیقی کلاسیک ترکمنی و نوازندگی آکاردیون و ارگ مهارت داشت.

محمود غریب آبادی شامگاه امروز در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه متأسفانه مطلع شدیم "استاد طواق ندیمی" از هنرمندان برجسته موسیقی استان گلستان دار فانی را وداع گفت، اظهار کرد: این هنرمند سرشناس پنج شنبه ۳۱ فروردین به علت‌ایست قلبی چشم از جهان فرو بست و پیکرش روز اول اردیبهشت ۱۴۰۲ بعد از اقامه نماز جمعه از مصلای بزرگ اهل سنت گنبدکاووس تشییع شد.

وی با تأکید بر اینکه "استاد طواق ندیمی" از هنرمندان برجسته موسیقی کلاسیک ترکمن صحرا بود و در نوازندگی آکاردئون و ارگ مهارت خاصی داشت، خاطرنشان کرد: این هنرمند در اکثر اجراهای دو دهه اخیر "استاد آنه بردی وجدانی" که از هنرمندان مطرح "دوتار" کشور است را همراهی می‌کرد و چندین مقام در جشنواره‌های مختلف موسیقی را در کارنامه دارد.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درگذشت این هنرمند برجسته را ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه هنری استان دانست و افزود: "استاد ندیمی" در بسیاری از اجراهای موسیقی کلاسیک ترکمنی، مراسم‌های مختلف ترکمن صحرا و همچنین جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشت.

وی با اشاره به پشتکار و تلاش این هنرمند در تهیه و اجرای ترانه‌ها، جدیت در کار و زبانزد بودن ویژگی‌های هنری وی در میان هنرمندان، تصریح کرد: تلاش‌های بی‌وقفه این هنرمند اتفاقات خوب فرهنگی را برای جامعه هنری ترکمن صحرا رقم زد که در برگه زرین سوابق وی ثبت و ماندگار شد.

گفتنی است، موسیقی محلی ترکمن صحرا یکی از اصیل‌ترین موسیقی‌های محلی در کشور به شمار می‌رود که هنرمندان بسیاری را در سطح بین‌المللی معرفی کرده است.

"آکاردئون"‌سازی با بدنه جعبه شکل است که با ورود و خروج هوا به داخل بدنه تولید صوت می‌کند و "ارگ" از سازهای بادی است که نت‌های آن بر روی صفحه کلید اجرا می‌شود و در موسیقی کلاسیک ترکمن صحرا از این سازها در کنار "دوتار"، "پیانو" و دیگر سازها استفاده می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط