یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 05:57

کد خبر 319730

پنج‌شنبه 07 دی 1402 - 11:44:00


تشییع باشکوه سردار مدافع حرم از کربلا تا تهران؛ رهبر انقلاب بر پیکر «سیدرضی» نماز خواندند


آخرین خبر/ آیین تشییع پیکر پاک سردار شهید سیدرضی موسوی با حضور باشکوه مردم تهران و برخی از مسوولان در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار شد.

اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر سردار شهید سید رضی موسوی

 رهبر معظم انقلاب صبح امروز(پنج‌شنبه) با حضور در کنار پیکر سردار شهید سید رضی موسوی و قرائت فاتحه، بر پیکر آن شهید سرافراز نماز اقامه کردند.

رهبر انقلاب در گفت‌وگو با خانواده شهید موسوی: شهادت، جایزه یک عمر تلاش سیدرضی بود

رهبر انقلاب در گفت‌وگو با خانواده شهید سید رضی موسوی فرمودند: خدا ان‌شاءالله درجاتش را عالی کند. ایشان بیان کردند: خوشا بحالش، یک عمر زحمت و تلاش، آخرش هم جایزه شهادت پروردگار عالم؛ شما در اجر ایشان شریک هستید.

 وداع خانواده با پیکر مطهر سردار شهید سید رضی موسوی 
 وداع خانواده با پیکر مطهر سردار شهید سید رضی موسوی 

طواف پیکر شهید سیدرضی در نجف و کربلا

تشییع پیکر مطهر شهید سید رضی موسوی در تهران

بوسه سردار قاآنی بر پیکر سردار شهید سید رضی موسوی
حضور زینب سلیمانی در تشییع پیکر شهید سیدرضی موسوی

فرمانده کل سپاه: سید رضی یکی از با سابقه‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه در جبهۀ مقاومت بود


فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع شهید سیدرضی رضوی گفت: شهید موسوی بیش از سه دهه در سخت‌ترین شرایط برای امنیت امت اسلامی ایستاد. او صحابی اسطورۀ جاودان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

1402/10/07 - 09:45


جزئیات شهادت سردار سپاه در سوریه

سیدرضی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
سفیر ایران در سوریه درباره نحوه شهادت «سید رضی موسوی» از یاران دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: ایشان، دوشنبه ساعت ١۴ در سفارت کشورمان بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر، به محل اقامت و منزل‌شان در محله «زینبیه» رفتند.
وی افزود: با توجه به اینکه همسر این شهید، معلم هستند، در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ١۶:٢٠ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.
وی در ادامه به سوابق شهید موسوی اشاره کرد و افزود: ایشان، دیپلمات و رایزن دوم در سفارت کشورمان بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و ۱۹۷۳ این حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط