شنبه 31 شهریور 1403 - 17:21

کد خبر 322058

شنبه 09 دی 1402 - 15:57:00


اجتماع مردم تهران به مناسبت ۹ دی‌ماه در میدان امام حسین(ع)


ایرنا/ قشرهای مختلف مردم تهران همزمان با سراسر کشور امروز - شنبه - به مناسبت یوم‌الله ۹ دی ماه و روز بصیرت در میدان آیینی امام حسین (ع) اجتماع کردند.

تجمع‌کنندگان در این مراسم با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی، بار دیگر انزجار خود را از دشمنی های آمریکا و رژیم صهیونیستی فریاد زدند و بر حمایت همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان از مردم مظلوم فلسطین و غزه تا رسیدن به پیروزی نهایی تاکید کردند.
حاضران در این اجتماع با در دست داشتن تصاویری از پرچم جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب، شهدای غزه و پرچم فلسطین اعلام کردند که همواره از جبهه مقاومت و کودکان و زنان بی دفاع غزه حمایت می کنند و تداوم دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با مردم ایران را محکوم کردند.
تجمع کنندگان در چهاردهمین سالگرد حماسه ۹ دی ماه با حضور پرشور در میدان امام حسین (ع) و خیابان های اطراف شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه و آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو خون شهیدان ما می چکد از چنگ تو، صدای خود را به گوش دنیا رساندند.
در این اجتماع قطعنامه ای در ۴ بند قرائت شد و تجمع کنندگان یک بار دیگر تجاوز به اراضی اشغالی را آزمایشی خطرناک و خیالی خام قلمداد و بر تقویت عزم پایداری و روحیه مقاومت تاکید کردند.
در این قطعنامه همچنین به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری اشاره و تاکید شد که این دو انتخابات،  آزمون و صحنه دیگری از درخشش و هوشمندی ملت بصیرت ایران است که بی تردید حضور پرشور، زمینه ای برای نگاه راهبردی امامین انقلاب و حل مشکلات خواهد بود.
در بخش دیگری از این قطعنامه،تجمع کنندگان هر گونه کنش و واکنشی که منجر به تهدید پایه های اعتماد و علایق عمومی و مشارکت مردم در انتخابات شود را بالاترین خیانت به جامعه و انقلاب دانستند و از تمامی کارگزاران و حکمرانان درخواست شد تا بستر مشارکت سلایق مختلف را در صحنه انتخابات فراهم کنند و در ادامه از همه گروه ها و سلایق سیاسی خواسته شد با رقابتی سالم در چارچوب قوانین کشور زمینه ساز حضور باشکوه مشارکت مردم باشند. 
در بخش پایانی این قطعنامه نیز با اشاره به نقض صریح قوانین بین المللی و اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن شهید سید رضی موسوی یار دیرین شهید قدس حاج قاسم سلیمانی، این اقدام را از سر استیصال دانستند و ضمن محکوم کردن این جنایت و درخواست از مراجع قانونی برای انتقام قاطع از عاملان این حمله وحشیانه، اعلام کردند که بی تردید خون شهیدان بن بست تاریخ معاصر را خواهد شکست و سرنوشتی جز نابودی برای دشمنان انسانیت متصور نیست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط