شنبه 31 شهریور 1403 - 20:21

کد خبر 32773

دوشنبه 04 اردیبهشت 1402 - 09:21:00


امکان تغییر نوع و زمان تحویل خودرو در سامانه یکپارچه از فردا


باشگاه خبرنگاران/ مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیان خرید خودرو می‌توانند از ۵ اردیبهشت و به مدت ۵ روز با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه نوع و زمان انتخابی خود برای تحویل خودرو را مشخص کنند.

آقای تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیان خرید خودرو می توانند از ۵ اردیبهشت با مراجعه به سایت سامانه فروش یکپارچه به نشانی ، انتخاب نوع و زمان تحویل خودرو را انجام دهند.

او گفت: قرار است هر متقاضی که رتبه بندی دریافت خودروی آن سال ۱۴۰۳ اعلام شده، بتوانند در سه اولویت متفاوت سه خودرو انتخاب و در سال ۱۴۰۲ خودرو خود را دریافت کند.

تقدسی گفت: پس از این که همه متقاضیان انتخاب خود را انجام دادند سایت بسته و بر اساس اولویت بندی، متقاضی پالایش اطلاعات آن‌ها انجام و ترتیب تحویل خودرو در سال ۱۴۰۲ مشخص خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: بر این اساس ۵ اردیبهشت سامانه یکپارچه فروش خودرو باز و تا ۵ روز فعال می ماند و در ۳ روز پالایش اطلاعات ثبت شده انجام خواهد شد.

پیش از این وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده بود که از نزدیک به ۵۰ محصول مختلف عرضه‌ شده در خصوص پنج محصول پرتقاضا (با تیپ‌بندی‌های مختلف) اعلام نتایج به سال ۱۴۰۳ موکول شده است.

این درحالی است که در برخی محصولات مثل محصولات گروه سایپا، مدیران و کرمان تحویل فوری به تمام متقاضیان انجام می‌شود و ظرفیت بالایی برای عرضه در دوره‌های آینده وجود دارد و درباره محصولات شرکت ایران‌خودرو نیز نزدیک به ۷۸۰ هزار نفر متقاضی این محصولات بودند که با توجه به برنامه ۹۰۰ هزارتایی امسال شرکت ایران‌خودرو و تعهدات آن شرکت امکان پوشش به همه متقاضیان خودرو وجود دارد، اما استقبال عمده متقاضیان در سه گروه محصول باعث شد که موعد تحویل برخی از متقاضیان به سال ۱۴۰۳ انتقال یابد. این درحالی است که ظرفیت برخی از محصولات مثل تارا و رانا در سال ۱۴۰۲ خالی مانده و در خصوص برخی خودروسازان دیگر، حتی ظرفیت فصل بهار ۱۴۰۲ برای برخی از محصولات تکمیل نشده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط