جمعه 30 شهریور 1403 - 01:31

کد خبر 328628

پنج‌شنبه 14 دی 1402 - 13:45:07


همدردی کشورهای مصر، مالزی و نیوزیلند با دولت و ملت ایران


آخرین خبر/ کشورهای مصر، موریتانی، مالزی و نیوزیلند در پی حادثه تروریستی کرمان با دولت و ملت ایران همدردی کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد: دولت قاهره اقدام تروریستی شهر کرمان واقع در جنوب ایران که منجر به صدها قربانی و مجروح از بین غیرنظامیان بی‌گناه شد را به شدیدترین وجه محکوم می‌کند. در این بیانیه آمده است: ما به دولت و ملت  ایران صمیمانه تسلیت عرض می‌کنیم و برای خانواده قربانیان آرزوی صبر داریم.

به گزارش ایرنا، ابراهیم انور، نخست وزیر مالزی با انتشار پستی در فیس بوک گفت: مالزی نیز نسبت به این حادثه که منجر به زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر شده است، عزادار است و با ایران ابراز همبستگی می کند.
وی افزود: مالزی با مردود دانستن هر گونه اقدام تروریستی، به شدت هر نوع خشونت علیه بی گناهان را محکوم می کند. نزدیک به سه ماه است که جهان شاهد قتل عام مردم بی گناه فلسطین توسط اسرائیل و قتل عام دو روز پیش در لبنان بوده است.
نخست وزیر مالزی گفت: مالزی خواستار محاکمه مغز متفکر این اقدام خشونت آمیز است.
انور گفت: همزمان با سال جدید میلادی، مالزی مایل است از جهان دعوت کند تا با هم به فرهنگ خشونت آمیز و شرارت اعتراض کنند و جامعه بشریت جهان را نجات دهند.

به گزاش ایسنا، وزارت امور خارجه موریتانی نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن ابراز تاسف فراوان، حادثه تروریستی در کرمان را محکوم کرد.
در بیانیه وزارت خارجه موریتانی آمده است: اخبار مربوط به حمله تروریستی در استان کرمان که صدها نفر از مردم بیگناه را هدف قرار داد تقبیح و محکوم می کنیم.  جمهوری اسلامی موریتانی، این مصیبت بزرگ را به مردم و حکومت ایران تسلیت عرض کرده و از خداوند عزوجل برای شهدا، رحمت واسعه، برای مجروحین شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزومند است.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه نیوزیلند در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: در پی حمله تروریستی هولناک امروز کرمان، فکر ما با مردم ایران است.
این پیام افزوده است: نیوزیلند تروریسم را در همه اشکال و در همه مکان ها محکوم می کند، ما به خانواده های جان باختگان تسلیت می گوییم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط