دوشنبه 02 مهر 1403 - 00:00

کد خبر 33158

دوشنبه 04 اردیبهشت 1402 - 13:39:00


وزیر کار: منتقدان آمار «ایجاد فرصت شغلی» می توانند راستی آزمایی کنند


شفقنا/وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به ضرس قاطع در سال 1401 بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است و هر کسی که نظر مخالفی دارد، می تواند راستی آزمایی کند.

سید صولت مرتضوی درباره انتقادها به آمار ارایه شده در حوزه ایجاد اشتغال و فرصت شغلی، اظهار داشت: چندی پیش بنده اعلام کردم که در سال 1402 یک میلیون شغل ایجاد می کنیم و در سال گذشته نیز یک میلیون شغل ایجاد کردیم، برخی از عزیزانی که مدعی هستند در حوزه اقتصاد صاحب نظر می باشند، متأسفانه برداشت صحیحی از یک میلیون فرصت شغلی یا اشتغال ندارند.
وی ادامه داد: این افراد گمان می کنند که وقتی ما می گوییم نرخ بیکاری 10 درصد است و از جمعیت فعال 5/2 میلیون نفر بیکار داریم، همین جمعیت تا ابد ثابت خواهد بود. در صورتی که جمعیت فعال کشور مثل رودخانه جاری است و افرادی به این جمعیت ورود پیدا می کنند. به عبارت دیگر کسانی که به سن اشتغال می رسند به جمعیت فعال اضافه می شوند و از آن طرف هم خروجی داریم.
آقای مرتضوی گفت: قیاسی که صورت گرفت قیاس مع الفارق است و اشتباهی اساسی در مبانی انجام دادند، ما نگفتیم ورودی را می بندیم تا کسی به جمعیت فعال اضافه نشود.
وی تأکید کرد: به ضرس قاطع در سال 1401 بیشتر از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد شده است و هر کسی که نظر مخالفی دارد، می تواند راستی آزمایی کند.

وی اعلام کرد که در سال 1402 نیز یک میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
آقای مرتضوی درباره اینکه ایجاد اشتغال در چه حوزه هایی اولویت است، گفت: ما معتقدیم که باید در حوزه صنعت و کشاورزی که نیاز امروز کشور است، توسعه اشتغال داشته باشیم. در بخش خدمات نیز سال گذشته وضع خوبی داشتیم و امیدوارم امسال وضعیت در این حوزه بهتر از سال قبل باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط