دوشنبه 02 مهر 1403 - 18:05

کد خبر 36897

پنج‌شنبه 07 اردیبهشت 1402 - 13:44:01


آبشار عروس ازنا در طبیعت ناب لرستان


آخرین خبر/ آبشار عروس ازنا که به آن آبشار ازنادر و آبشار دره اسپر هم گفته می‌شود، در منطقه‌ای کوهستانی و خوش‌آب‌وهوا واقع در دورودِ لرستان خودنمایی می‌کند. با آب‌شدن برف زمستانی که در کوه‌های دورود قرار دارد، چشمه این آبشار جان می‌گیرد و در بهار به جوش‌‌و‌خروش می‌افتد. این آب پس از ریختن به داخل حوضچه آبشار، به دره اسپر روان می‌شود. به همین دلیل در کنار زیبایی‌های آبشار، دره و کوه‌های اطراف آن نیز منظره‌ای تماشایی پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. زیبایی‌های این آبشار به‌اندازه‌ای است که حیف است راهی لرستان شوید و سری به آن نزنید. برای اینکه گردشگری در این آبشار بیشتر به شما خوش بگذرد، اطلاعات جالبی از آبشار ازنادر مطرح می‌کنیم.

آبشار ازنادر کجاست؟
در ۷‌کیلومتری جنوب شرقی دورود، روستایی با نام دره اسپر قرار دارد. در همسایگی این روستا آبشاری زیباست که به آن ازنادر می‌گویند. قرارگرفتن این آبشار در دره اسپر باعث شده تا در کنار آبشار، به دیگر جاهای دیدنی اطراف خرم آباد دسترسی داشته باشید.

معرفی آبشار عروس ازنا
ناگفته پیداست آبشاری که به آن لقب عروس داده‌اند، تماشایی و خاطره‌ساز است. در منطقه‌ای دره اسپر، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده‌ای قرار دارد. باران و برفی که در فصل‌های بارندگی در این کوه‌ها میبارد، با گرم‌شدن هوا به دامنه آن سرازیر می‌شود. در نتیجه آبشاری زیبا تشکیل می‌شود که طراوت و سرسبزی را برای دره اسپر به ارمغان آورده است. آب این آبشار مسیری پرپیچ‌و‌خم را طی می‌کند و در نهایت از تاج آن به حوضچه‌ای در پایین آبشار می‌ریزد. این آب سپس در قالب جویباری روان می‌شود.

تاج این آبشار چیزی حدود ۵ متر ارتفاع دارد. به همین دلیل می‌توانید به تاج آبشار بروید و فروریختن آب خروشان را به نظاره بنشینید. ناگفته نماند این آبشار در منطقه‌ای کوهستانی است. به همین دلیل برای رسیدن به تاج آن باید تخصصی در کوه‌پیمایی داشته باشید. جالب اینجاست که عرض این آبشار نیز حدود ۵ متر است؛ در نتیجه با آبشاری نسبتاً بزرگ روبه‌رو هستیم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط