دوشنبه 02 مهر 1403 - 18:06

کد خبر 36977

پنج‌شنبه 07 اردیبهشت 1402 - 14:34:34


نمایی از زیبایی های تالش در گیلان


آخرین خبر/ تالش، نام خود را از قوم تالش گرفته است و به استناد منابع و شواهدی بسیار، بازمانده اقوام کادوس باستان و از همسایگان دیرین قوم گیل به حساب می‌آید. این شهر از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود می‌شود.

تالش از سه جهت به کوه‌های تالش (ادامه رشته‌کوه‌های البرز) و از طرف دیگر به دریای خزر منتهی شده است. جاذبه‌های طبیعی این شهرستان هر ساله تعداد بسیاری از گردشگران را به سوی خود می‌کشاند.

شهرستان تالش (هشتپر) با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص از یک سو به جلگه، شهر و دریا و از سوی دیگر به کوهپایه‌های جنگلی محدود می‌شود. تالش جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که یکی از این مناطق سیاه داران است.

سیاه‌ داران در گذشته درختان بزرگی از بلوط داشت که سر به فلک کشیده بودند و توده عظیم آن‌ها مانع ورود افراد به داخل جنگل می‌شد. بعد از سکونت افراد ییلاق‌نشین، این محدوده به «سیاه داران» معروف شد؛ به این معنی که پوشیده از درختان سیاه (بلوط و آزاد) بود. 

این منطقه در جنوب غربی تالش واقع است و در سال‌های اخیر توسط شهرداری تالش به مکانی برای گذران اوقات فراغت و تفریح تبدیل شده است. پس از احداث راه و پله‌گذاری بخش‌هایی از دامنه تپه، در بلندترین نقطه تفریحگاهی بکر و دیدنی با امکاناتی نظیر رستوران، آلاچیق، سرویس بهداشتی قرار دارد. سورتمه ریلی در دامنه‌های جنگل‌پوش، از دیگر تفریحات سیاه‌ داران است که برای مسافران تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز را ارمغان می‌آورد. همچنین حیات وحش طبیعی سیاه داران با حیواناتی مثل آهو و غزال وحشی می‌تواند برای بسیاری از گردشگران جالب باشد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط