جمعه 30 شهریور 1403 - 21:22

کد خبر 43816

چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 - 16:01:00


«جی ام سی سیرا 2024»، کاملاً آماده برای آفرودهای سنگین


اسب بخار/ جی ام سی سیرا ۲۰۲۴ قرار است یکی از جذاب ترین پیکاپ های سال بعد دنیا باشد که علاوه بر ظاهر جذاب و خشنی که دارد، برای مسیرهای خشن و آفرودی هم آماده شده است تا به عنوان یک پیکاپ تمام عیار شناخته شود و نیازهای خریدارانش را به خوبی رفع کند.

جی ام سی سیرا یکی از خودروهایی است که همیشه طرفدار خود را دارد و در صورت عرضه در هر تریمی، باز هم مشتری برایش هست و بدون هیچ مشکلی به فروش می رسد.

این بار اما قرار است سیرا ۲۰۲۴ با تریمی آفرودی تر و عضلانی تر به بازار عرضه شود و بیش از قبل آمادگی لازم برای عبور از مسیرهای ناهموار را داشته باشد. جمس سیرا ۲۰۲۴ دارای دو مشخصه مهم است که یکی از آن ها به قابلیت های آفرودی خودرو مربوط می شود و دیگری ظاهرش را جذاب تر می کند. کیت AT4X در نظر گرفته شده برای این خودرو، کاملاً برای آفرودی تر شدن است و ویژگی AEV ادیشن، برای ارتقاء خصوصیات ظاهری است.

کیت AT4X چه امکاناتی را بهجی ام سی سیرا ۲۰۲۴ اضافه کرده است؟

همان طور که پیش تر گفته شد، اضافه شدن پکیج AT4X به خودروهای جی ام سی (GMC) برای تغییر ظاهری آن ها نیست، بلکه خودرو را از لحاظ فنی ارتقا می دهد.

تغییر اولی که در صورت اضافه شدن کیت AT4X، برای خودرو اتفاق می افتد، نصب ۴ دمپر یا کمک فنر با تکنولوژی مولتی ماتیک DSSV است که می تواند عملکرد سیستم تعلیق خودرو را بهبود ببخشد. در کنار بکارگیری کمک های جدید، سیستم تعلیق این خودرو به اندازه ۱.۵ اینچ، برابر با ۳.۸ سانتی متر، بالاتر آمده و تایرهای آفرودی نیز برای سیرا ۲۰۲۴ به صورت فابریک نصب شده است.

درون دیفرانسیل عقب این خودرو از قفل دیفرانسیل برقی جدید استفاده شده و در قسمت جلو نیز شاهد دو طبق یا Control Arm قوی تر برای سیستم تعلیق دو جناقی یا دابل ویشبون این خودرو هستیم. با توجه به تقویت های صورت گرفته در اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق، نیاز بود از یک سگ دست (Steering Knuckle) ارتقاء یافته برای تعلیق جلو استفاده شود تا توانایی تحمل فشار زیادی که در اثر رانندگی های آفرودی به آن وارد می شود را داشته باشد.

از آن جایی که احتمال برخورد اجسام سفت و سخت هنگام رانندگی آفرودی زیاد است، برای سیرا ۲۰۲۴ با کیت AT4X از یک سینی زیر آلومینیومی بزرگ نیز استفاده شده است که می تواند پوسته گیربکس را کاملاً پوشش دهد و از وارد شدن ضربه به آن جلوگیری کند.

جدا از بخش های سخت افزاری ارتقا یافته، این خودرو از لحاظ نرم افزاری و برنامه ریزی هم برای آفرود مهیاتر شده. اضافه شدن حالت آفرودی جدید برای سیرا ۲۰۲۴ به گونه ایست که همه بخش های مهم از جمله سیستم ترمز، کنترل کشش و پایداری، تاخیر دریچه گاز و تعویض دنده ها هم طبق الگوی جدید عمل می کنند تا خودرو در مسیرهای ناهموار مختلف، بهتر باشد.

مشخصات فنی جی ام سی سیرا ۲۰۲۴

برای این خودرو دو موتور با حجم یکسان در نظر گرفته شده که یکی از آن ها تنفس طبیعی و بنزینی است و دیگری پرخوران شده و دیزلی می باشد. به این ترتیب مشتری هایی که قصد خرید سیرا ۲۰۲۴ را دارند می توانند از میان دو موتور موجود یکی را انتخاب کنند و در کنار موتوری که انتخاب کردند از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک اَلیسون (Allison) بهره مند شوند. برای درک بهتر توانمندی این مشخصات فنی، بهتر است بدانید که سیرا ۲۰۲۴ می تواند تا ۸۴۰۰ کیلوگرم را به راحتی و بدون دردسر یدک بکشد.

 
AEV ادیشن چه تغییراتی برایجی ام سیسیرا به همراه دارد؟

خشن تر شدن ظاهر خودرو، اضافه شدن نشان ها و لوگوهای مختلف، بکارگیری رینگ های ۱۸ اینچی، اضافه شدن گاردهای استیل به دور تا دور خودرو و همچنین نصب وینچ مخصوص از تغییراتی است که با انتخاب کیت AEV، در خودرو ایجاد می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط