جمعه 30 شهریور 1403 - 10:32

کد خبر 4510

یک‌شنبه 06 فروردین 1402 - 16:18:00


بازدید یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه در تعطیلات نوروز


ایسنا/ به گفته سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از ابتدای مسافرت های نوروزی تاکنون حدود یک میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه دیدن کرده‌اند.

داریوش فرمانی، سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهار کرد: از بیستم اسفند تا پنجم فروردین بیش از ۹۸۶ هزار نفر از جاذبه‌های کرمانشاه دیدن کرده‌اند.

وی افزود: بیشترین بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، موزه ها، مراکز تفریحی، فرهنگی و دست ساز و بقاع متبرکه بوده است.

به گفته این مسئول، در بین جاذبه های تاریخی استان هم تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک و بیگلربیگی بیشترین آمار بازدید کننده را داشته‌اند.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه آمار اسکان گردشگران در مراکز اقامتی استان را هم ۱۴۰ هزار و ۱۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: هتل ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، هتل بوتیک‌ها، هتل آپارتمان‌ها، خانه مسافرها و اقامتگاه های بوم گردی در این مدت میزبان میهمانان نوروزی بوده اند.

وی در ادامه از انجام ۴۹۴ فقره بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، پذیرایی و بین راهی هم در این مدت خبر داد و افزود: این تعداد بازدیدها منجربه ۳۲ مورد تشویق، ۶۱ مورد تذکر، ۹ مورد اخطار کتبی و ۱۰ مورد تعلیق این مراکز شده است.

به گفته این مسئول، طی این مدت حدود ۱۰ فقره شکایت از مراکز پذیرایی، بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی شده است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط